در سال جاری كيفيت را به عنوان خط قرمز شركت قرار داده ايم.


تاریخ ارسال :

۲ اسفند ۱۳۹۴

در سال جاری كيفيت را به عنوان خط قرمز شركت قرار داده ايم.

خصوصی سازی شركت خدمات حمايتی كشاورزی هنوز جدی نيست.



مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد:

خرید 56 هزار تن بذر گندم کیفی، خط قرمز خدمات حمایتی/ خصوصی‌سازی شرکت هنوز جدی نیست/ افزایش 10 درصدی فروش کودهای شیمیایی در سال جاری

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری کیفیت را به‌عنوان خط قرمز خود قرار داده است و در این راستا 56 هزار تن بذر گندم کیفی خریداری کرده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره واگذاری شرکت به اتحادیه‌های مرکزی تعاونی روستایی گفت: این شرکت دو سال اخیر به وضعیتی رسیده که دغدغه نهاده‌های کشاورزان همچون کود و سایر نهاده‌ها را مرتفع کرده است؛ بنابراین هر دستگاهی که مایل به خرید شرکت باشد، باید بتواند به نیازهای کشاورزان پاسخ مثبت دهد.

یزدان سیف افزود: این شرکت باید خصوصی شود، اما لازم است ارگانی اهل و آگاه بتواند آن را خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی درباره فروش شرکت و خصوصی‌سازی آن به‌صورت قطع گرفته نشده است.

سیف با اشاره به تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی ادامه داد: امسال توانستیم تنوعی در سبد کودی بهره‌برداران بخش کشاورزی باز کنیم و برای سال آینده نیز برنامه مصمم‌تری خواهیم داشت، به‌گونه‌ای که امسال حرکت‌های خوبی در زمینه دانه‌های روغنی به انجام رسید که تلاش می‌کنیم برای سال آینده بتوانیم از بذوری استفاده کنیم که سه ویژگی منحصربه‌فرد داشته باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از بذوری که عملکرد بالای پنج تن در هکتار بوده و با اقلیم سرد کشور سازگار باشد و علاوه بر آن واریته‌های موجود جوابگوی برای جایگزینی اقلام موجود در بخش دانه‌های روغنی باشد را دنبال می‌کنیم.

فروش یک میلیون و 400 هزار تن کود شیمیایی

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآور شد: تاکنون بیش از 1.5 میلیون تن کود شیمیایی تدارک دیده شده است که این مقدار علاوه بر کودی است که در انبارها به‌عنوان ذخیره استراتژیک موجود است.

سیف تأکید کرد: از مقدار کود تدارک‌دیده‌شده حدود یک میلیون و 400 هزار تن به فروش رفته است که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد با رشد روبه‌رو بوده است.

وی اظهار داشت: امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید و توزیع کودهای کیفی‌تر اقدام کرده و با توجه به آنکه نزولات جوی در سال جاری مناسب بوده است، امیدواریم بتوانیم همچنان خرید و توزیع کودهای باکیفیت را ادامه دهیم.

سیف درباره بذور مصرفی کشاورزان گفت:‌ در سال گذشته حدود 50 هزار تن بذر گندم و جو توسط شرکت تأمین شد که از لحاظ مباحث مربوط به کنترل کیفیت، بذور فوق تحت نظارت کارشناسان خبره و مؤسسه ثبت و گواهی نهال و بذر بوده و بر تولید آن نیز نظارت مناسبی شد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری خطوط قرمز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر کیفیت استوار بود، به‌گونه‌ای که 56 هزار تن بذر گندم کیفی خریداری و توزیع کردیم.

سیف در پایان خاطرنشان کرد: بذور کیفی فروخته‌شده به کشاورزان باعث شده است که بتوانیم اثربخشی‌های لازم را در مزارع گندم شاهد باشیم و امیدواریم که در سال آینده نیز بتوانیم بر خط قرمزها استوار بایستیم و محصولات کیفی‌تری را تحویل بهره‌برداران بخش کشاورزی دهیم./

"لينك خبر"