5 سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد


تاریخ ارسال :

۲۶ بهمن ۱۳۹۴

5 سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد

.



پنج سامانه خدمات الکترونیک و کاربردی برای مدیریت ذخایر راهبردی، صدور مجوزها، نظارت بر قیمت محصول، گردآوری اطلاعات مدیریتی و هماهنگی داده های مکانی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه های خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: سامانه مدیریت ذخایر راهبردی، سامانه متمرکز صدور مجوزها، سامانه قیمت محصولات کشاورزی، سامانه داشبورد اطلاعات مدیریتی و سامانه مرکز هماهنگی داده های مکانی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه دولت الکترونیک بخش کشاورزی راه اندازی شد.
«
عبدالمهدی بخشنده» درباره سامانه مدیریت ذخایر راهبردی اعلام کرد: اکنون هشت تا 9 محصول استراتژیک کشاورزی مانند گندم، شکر، روغن و برنج داریم که باید به طور مداوم اطلاعات دقیق از میزان ذخایر آنها داشت. با این سامانه به طور مداوم ذخایر و انبارها رصد و پایش می شود.
بخشنده درباره سامانه متمرکز صدور مجوزها گفت: به دلیل تنوع خدمات و تنوع محصولات تولیدی سالانه 400 مجوز تولیدی در بخش های مختلف زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور صادر می شد.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با استفاده از این سامانه الکترونیک، ترددها کاهش می یابد و سامانه شفافی به مراجعه کنندگان ارائه می شود که این امر از فساد اداری نیز جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: برای توسعه خدمات الکترونیک در وزارت جهاد کشاورزی تلاش کردیم شمار مجوزهای صادر شده در این بخش را به نزدیک به یکصد مورد یعنی یک چهارم برسانیم.
به گفته وی، با استفاده از سامانه الکترونیک صدور مجوزها، در 6 ماه می توان یکصد مجوز صادر کرد.
بخشنده درباره سامانه جامع قیمت محصولات کشاورزی گفت: با این سامانه قیمت به روز و برخط محصولات کشاورزی از دهستان ها، شهرستان ها و استان ها پایش می شود و در دسترس قرار می گیرد که این قیمت ها مربوط به خرید و فروش محصولات کشاورزی است.
به گفته بخشنده این سامانه ها بویژه سامانه داده های مکانی وزارت جهاد کشاورزی و داشبورد اطلاعات مدیریتی می تواند برنامه ریزان و مسئولان را در برنامه ریزی، تولید، واردات و صادرات محصولات کشاورزی یاری کند.
رونمایی از پنج سامانه خدمات الکترونیک و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ثمر نشسته است.