همکاری های کشاورزی ایران و صربستان گسترش می یابد


تاریخ ارسال :

۲۳ شهريور ۱۳۹۴

  همکاری های کشاورزی ایران و صربستان گسترش می یابد
همکاری های کشاورزی ایران و صربستان گسترش می یابد

هیأت بلند پایه وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران پس از ملاقات های متعدد با مقامات صربستانی به منظور گسترش همکاری های دو کشور در حوزه کشاورزی شامگاه شنبه بلگراد را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد از طرف مقامات وزارت کشاورزی و حفاظت محیط زیست صربستان، مجید فهیم پور سفیر و محمدجواد ایزدی معاون سفیر و کارشناس امور سیاسی و اقتصادی سفارت کشورمان در بلگراد بدرقه شدند.

هیأت بلندپایه وزارت جهاد کشاورزی کشومان به سرپرستی عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در روز نخست اقامت خود در صربستان در نشستی با وزیر کشاورزی و محیط زیست این کشور در بلگراد بر گسترش همکاری های کشاورزی به ویژه در عرصه حفاظت از گیاهان، تولید دانه و محصولات کشاورزی تأکید کردند.

هیأت بلند پایه کشاورزی کشورمان همچنین در ملاقاتی با مسؤولان دانشکده کشاورزی دانشگاه بلگراد در مورد همکاری های دانشگاهی و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بین دانشکده کشاورزی بلگراد و دانشکده های کشاورزی ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار ابراز امیدواری کردند که در زمینه همکاری های تحقیقاتی و علمی مراودات بیشتری داشته باشند.

هیأت ایرانی در روز دوم اقامت خود در صربستان در سفری به شهر نووسی ساد در شمال صربستان با مسؤولان دانشکده کشاورزی شهر نووی ساد همکاری های دانشکده های کشاورزی صربستان و ایران را در حوزه های تحقیقاتی، تبادل دانشجو و اساتید مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات دانشکده کشاورزی شهر نووی ساد با اشاره به امکانات دو کشور در زمینه های مختلف دانشگاهی از جمله در حوزه کشاورزی همکاری های دانشکده های کشاورزی ایران و صربستان را در جهت منافع دو کشور توصیف کرد.

لازار شاویچ معاون رییس دانشکده کشاورزی شهر نووی ساد در شمال صربستان نیز در این دیدار با اشاره به قدمت شصت ساله این دانشکده که یکی از برجسته ترین دانشکده های کشاورزی در منطقه بالکان به شمار می رود گفت: این دانشکده در زمان حاضر 330 دانشجو و 25 کادر آموزشی دارد.

وی همچنین از همکاری های دانشگاهی با ایران در حوزه کشاورزی و تبادل تجربه، دانشجو و اساتید استقبال و آمادگی این دانشکده را برای هر گونه همکاری با دانشکده های کشاورزی ایران اعلام کرد.

هیأت ایرانی همچنین در طول اقامت در شهر نووی ساد از مؤسسه اصلاحات بذر این شهر دیدن کرده و با مقامات این مؤسسه در خصوص همکاری های بذری گفت وگو و تبادل نظر کردند.

هیأت کشاورزی ایرانی همچنین از مرکز بورس محصولات کشاورزی در شهر نوی ساد که 90 سال قدمت دارد دیدن کردند.

اعضای هیأت ایرانی در گفت وگو با مقامات این مرکز راه های همکاری در این حوزه از جمله تجربیات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیأت بلندپایه وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران همچنین از کمیسیون ثبت ارقام گیاهی در وزارت کشاورزی صربستان، پژوهشکده ذرت و همچنین با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و صربستان و چند شرکت صربستانی که در حوزه کشاورزی فعالیت دارند دیدار کردند.

هیأت ایرانی در آخرین روز اقامت خود در صربستان با چند شرکت بزرگ صربستانی دیدار و در ارتباط با گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه کشاورزی گفت وگو کردند.

سفر هیأت وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در صربستان در رسانه های خبری این کشور بازتاب گسترده ای داشت.