مهندس سیف در اولین گردهمایی سراسری مدیران:خصوصی سازی از منظر ما به معنی تعطیلی و انحلال نیست.


تاریخ ارسال :

۲۳ دي ۱۳۹۴

مهندس سیف در اولین گردهمایی سراسری مدیران:خصوصی سازی از منظر ما به معنی تعطیلی و انحلال نیست.
اولین گردهمایی آموزشی سراسری مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از امروز در مشهد مقدس به مدت 2 روز(23 و 24 دی ماه) کار خود را آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، گردهمایی با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و سپس آقای هوشمند مدیر محترم روابط عمومی و امور بین الملل برنامه‌های اصلی مراسم را اعلام و سخنرانان را به جایگاه سخنرانی دعوت نمودند.

اولین گردهمایی آموزشی مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

اولین سخنران جناب مهندس وظیفه دان مدیر محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی بودند که ضمن خوش آمد گویی، از برگزاری گردهمایی آموزشی در مشهد مقدس تقدیر و تشکر نمودند.

سخنرانی مهندس وظیبه دان

سپس جناب آقای مهندس مزروعی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی طی سخنانی گفت: در طول مدت حضور جناب آقای مهندس حجتی در وزارت جهاد کشاورزی، شاهد تحولاتي در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده ايم كه با همه مشکلات، این شرکت توانسته نهاده‌ها را در حد خوب و زیاد تأمین کند و علاوه بر این آقای مهندس سیف برنامه‌های علمی خوبی برای شرکت در نظر دارد.

سخنرانی مهندس مزروعی

سپس جناب آقای مهندس کشاورز معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و جناب آقای مهندس سیف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

سخنرانی مهندس کشاورز

معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی در قسمتی از سخنان خود گفت:

برند شرکت خدمات حمایتی برای کشاورزان عزیز بسیار معتبر است و در حالی که چگونگی روند مسائل کشاورزی یک موضوع آنی و مقطعی نمي باشد ، وضعیت کشاورزی کشور خوب نیست، تغییرات اساسی در این حوزه ضروری است و کیفیت از نظر منافع کشاورز و حفظ محیط زیست هر دو از موارد حاکمیتی است و دولت نسبت به اینها بی تفاوت نبوده و توجه خاصی دارد.

مهندس کشاورز در ادامه گفت :

در هیچ کجای دنیا دولت بنگاه داری نمی کند و ما نمی خواهیم مدل اروپا را ملاک قرار دهیم ولی در تمام دنیا مرتب ساختارهای کشاورزی را اصلاح می کنند و ارتقاء می دهند، فرآیند تغییر و اصلاح، یکی از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است. بهتر است بجای نگرانی، این امر را مدیریت نماییم.

ایشان در ادامه فرمودند: امروز کشاورزی در ایران با چالش هایی مواجه است که از آن جمله، چالش آب است و کشاورزی باید با در نظر گرفتن کمبود آب مدیریت شود و همه عوامل تولید از جمله نهاده ها در این موضوع دخیل هستند. چالش بعدی ناپایداری و ضعف اقتصادی بسیاری از کشاورزان است. در عین حال ما نیازمند استفاده از تمام تکنولوژی های کارآمد دنیا هستیم بشرط اینکه این تکنولوژیها بومی سازی گردد.

سخنران بعدی مراسم جناب آقای مهندس سیف مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بودند. ایشان با اعلام رویکرد متفاوت هیات مدیره جدید در زمینه واگذاری شرکت، اعلام نمودند که واگذاری به معنای بلاتکلیفی شرکت و یا کاهش مأموریتها و یا رساندن شرکت به مرحله انحلال نیست و اصل 44 به دنبال بهره وری است و در فرآیند و روند خصوصی سازی نیز می بایست به بهره وری برسیم و ما باید زمینه های این امر را فراهم کنیم. مهندس سیف گفت: ابتدا بایستی ساختار مالی شرکت را اصلاح و شفاف کنیم و سپس به توانمندسازی نیروها پرداخته و به دانش روز مجهز شویم.

سخنرانی مهندس سیف

ایشان سپس افزودند: یکی از اهداف استراتژیک این است که با حفظ ساختار و کمترین نگرانی پرسنل، شرکت را به بخش خصوصی واگذار کنیم و فکر نکنیم که شرکت را در بخش دولتی نگه داریم.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه گفت:

ما باید رابطه مان را با مشتری بهتر کنیم و ضمناً هر کمکی که می توانیم در حوزه محافظت از محیط زیست انجام دهیم.

در سال 95 ما چندین پروژه داریم که کمک شما دوستان و همکاران را می طلبد، از آن جمله پيگيري نظام تضمین کیفیت بذر، کودهای غیر یارانه ای که غیر کیفی می باشد، نباید ذیل تابلو شرکت به فروش رسانده شود. ساماندهی کارگزاران و تکمیل نمودن فرآیند باشگاه مشتریان نیز از دیگر پروژه های شرکت است.

سپس جناب آقای دکتر شورج قائم مقائم محترم مدیرعامل شرکت ، اعضای محترم هیأت مدیره و مدیران ستادی و استانی را به کارگروه های مرتبط دعوت تا به تبادل نظر و حل مسائل حوزه کاری خود بپردازند.

در ادامه 4 کارگروه "بودجه، مالی و اداری"، "بازاریابی و فروش"، "تامین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی" و "مباحث فنی و کنترل کیفی" کار خود را آغاز نمودند که کار این کارگروهها تا پاسی از شب ادامه داشت.