ایران و آلمان بر توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی تاکید کردند


تاریخ ارسال :

۱۴ آذر ۱۳۹۴

ایران و آلمان بر توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی تاکید کردند
.

ایران و آلمان بر توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی تاکید کردند

ایران و آلمان بر توسعه و شتاب همکاری ها در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه تحقیقاتی،انتقال دانش فنی،تجارب و سرمایه گذاری های مشترک تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در دیدار هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و تنی چند از مسولان این وزارت با دکتر جرمن یه رب رییس بخش همکاری های بین الملل وزارت تغذیه و کشاورزی آلمان و هیئت همراه،زمینه های همکاری های بخش کشاورزی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار،فتحی با اشاره به زمینه های متنوع همکاری های کشاورزی ایران و آلمان،خواستار تعیین و تمرکز بر اولویت های همکاری دو کشور شد.

وی با بیان این که بخشی از این همکاری ها توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و ما شرایط همکاری ها را تسهیل می کنیم،تاکید کرد:اولویت ها باید در قالب تفاهم نامه مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تحریم های غیر منطقی اقتصادی علیه ایران و مغایر خواندن این تحریم ها با با اصول اولیه حقوق بشر اظهار امیدواری کرد با توافقات ایران و 5+1 مسایل مربوط به تحریم ها برطرف شود.

فتحی در مورد سفر بلیزر معاون وزارت تغذیه و کشاورزی آلمان به ایران برای شرکت در نمایشگاه اگروتک شیراز نیز گفت: برای حضور وی در ایران و ملاقات، بازدید و مذاکرات در سطوح بالای وزارت جهادکشاورزی،برنامه ریزی می شود.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی خواستار تهیه پیش نویس همکاری میان دو کشور شد و اظهار داشت: دو کشور می‌توانند ارتباطات در سطوح فنی داشته باشند.

در این دیدار، جرمن یه رب نیز ضمن تاکید بر توسعه تعاملات و روابط ایران و آلمان در بخش کشاورزی، نسبت به سرمایه گذاری مشترک دو کشور در زمینه کشاورزی پایدار، تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی ابزار تمایل کرد.

وی با بیان این که در ایران قانون خوبی در اقتصاد و امنیت حقوقی برای سرمایه گذاری وجود دارد گفت: امیدواریم با لغو تحریم ها و ورود بانک های ایران به شبکه های بین المللی، زمینه برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر فراهم شود.

رئیس بخش همکاری های بین المللی وزارت تغذیه و کشاورزی آلمان خاطر نشان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها با تجارت شروع می‌شود و اگر خریدار از محصول و شریک تجاری راضی باشد، سرمایه گذاری مشترک، صورت می گیرد.

وی افزود: آلمان در بخش تحقیقات کشاورزی، آموزش و توسعه روستایی تجربیات فراوانی دارد و می تواند آن را در اختیار ایران قرار دهد.

رئیس بخش همکاری های بین المللی وزارت تغذیه و کشاورزی آلمان ادامه داد: تجارت میان دو کشور می تواند با توسعه صادرات محصولاتی مانند زعفران ، شیلات ومحصولات ارگانیک افزایش یابد.

"یه رب" در همین حال اظهار داشت: آلمان در زمینه استفاده از ضایعات کشاورزی، دانش فنی خوبی دارد و آماده هرگونه همکاری با ایران است.

در این دیدار، هیئت ایرانی در مورد همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تکنولوژی ، تحقیقات کشاورزی، کاهش ضایعات ، تهیه و تولید بذر غلات، دانه های روغنی و چغندرقند، توسعه مکانیزاسیون، سلامت غذا، سرمایه گذاری در فرآوری ، بسته بندی و صنایع تبدیلی، استفاده از سیستم های پیشرفته مصرف آب کشاورزی و سیاست های مدیریتی، تامین منابع ژنی به خصوص نژادهای دومنظوره، انتقال تکنولوژی تولید اسپرم، صادرات گوشت و مرغ ابراز علاقه کردند.