استقرار نظام کنترل کیفیت در شبکه کودی کشور/ کود کلات آهن در سبد خدمات حمایتی قرار گرفت


تاریخ ارسال :

۷ آذر ۱۳۹۴

استقرار نظام کنترل کیفیت در شبکه کودی کشور/ کود کلات آهن در سبد خدمات حمایتی قرار گرفت
جناب آقاي مهندس سيف مدير عامل محترم شركت خدمات حمايتي كشاورزي در مصاحبه با ايانا گفت:

 

نظام کنترل کیفیت داخلی در بخش کود در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی استقرار یافت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از استقرار نظام کنترل کیفیت داخلی در شبکه توزیع کودهای شیمیایی شرکت خبر داد و گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، معاونت فنی این شرکت نیز طرحی را در کل کشور به اجرا گذاشته است که کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

یزدان سیف افزود: عملیات اجرای این طرح از تابستان امسال شروع شد و امیدواریم اثرات مثبت آن بتواند به تمام بهره‌برداران کشاورزی تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودهای شیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود.

 

کشف چند محموله تقلبی با آغاز نظام کنترل کیفیت داخلی

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم چند محموله را که به‌صورت غیرمجاز و غیراستاندارد حمل شده بودند، کشف کنیم.

سیف تصریح کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی در صحت و سلامت تولید و سپس به دست مصرف‌کننده که بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند، برسد.

وی یادآور شد: در بخش کودهای شیمیایی، آلی و بذور مصرفی کشاورزان، هیچ مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که بخش کشاورزی کود نیاز داشته باشد، شرکت آماده تأمین و تدارک است و در حال حاضر نیز بیش از حد نیاز نهاده‌های کشاورزی موجود است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از رونمایی کود کلات آهن در چرخه عرضه به‌زودی خبر داد و تأکید کرد: کلات آهن ازجمله کودهایی است که به‌تازگی در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفته و می‌تواند کیفیت خاک و عناصر آلی موجود در آن را بهبود بخشد.

سیف اظهار داشت: در گذشته این کود جزو کودهای شرکت نبود و به‌تازگی در آن جای گرفته است.

وی از سه نوع فرمول کودی جدید در بخش کودهای آلی خبر داد و گفت: این نوع کودها غنی‌شده با مواد تغذیه‌ای شیمیایی هستند و می‌توانند بر محصولات کشاورزی اثرات مؤثری داشته باشند.

سیف در پایان افزود: رونمایی‌های شرکت طی هفته آینده انجام می‌شود./