عزم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تامین مناسب و بموقع کودهای کشاورزی


تاریخ ارسال :

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

عزم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تامین مناسب و بموقع کودهای کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، شمس اله ملازاده عضو هیئت مدیره و معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی



در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: از این میزان کود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کودهای اوره و ۶۸۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه است که تهیه ومشکلی در خصوص تامین به موقع این نهاده‌ها در کشور وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۸۵ درصد کودهای توزیعی در کشور از منابع و شرکت‌های داخلی تامین و تنها ۱۵ درصد وارد می‌شود و براساس برنامه‌ریزی و مناقصه‌های انجام شده تلاش می‌شود آرام آرام این میزان واردات نیز از منابع داخلی کشور تامین شود.

ملازاده یادآور شد: در زمان حاضر هزار و ۵۰۰ تن بذر برنج تامین شده و سال آینده ۲هزار تن بذر برنج مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود.

شمس الله ملازاده عضو هیئت مدیره و معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: همچنین ۱۰هزار تن انواع بذرهای گندم و جو و ۳۵۰ تن انواع بذرهای دانه‌های روغنی نیزتامین شده است.

وی ادامه داد: تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی از جمله دیگر خدمات شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی است که با شرکت‌های معتبر داخلی براساس قیمت‌های مصوب قرارداد منعقد و امکان تامین ابزار لازم و خدمات پس از فروش برای کشاورزان تامین شده است.

ملازاده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تلاش شده کود و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان به موقع تامین و در اختیار آنها قرار گیرد برهمین اساس روزانه ۱۰ هزار تن کود بدون مشکل در کشور تامین و در اختیارکشاورزان قرار می‌گیرد.

وی به کشاورزان اطمینان داد شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی تمام عزم خود را برای تامین به موقع و با کیفیت کود به کار بستند و هیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد.

در پایان این جلسه از خدمات عبدالحسین موسوی فرد مدیر سابق خدمات حمایتی استان بوشهر تقدیر شد.