دوره آموزشی کشت گندم و دانه های روغنی برای مهرماه امسال برگزار شد


تاریخ ارسال :

۱۴ شهريور ۱۳۹۴

دوره آموزشی کشت گندم و دانه های روغنی برای مهرماه امسال برگزار شد
تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران گفت: در طرح بسیج همگام با کشاورز با تمرکز بر300 روستای فعال دوره آموزشی کشت پاییزه گندم و دانه های روغنی برای مهرماه سالجاری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، محمدعلی امامی، با بررسی رویکرد و نحوه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در راستای تقویت طرح بسیج همگام با کشاورز به دنبال تحقق دو هدف اصلی افزایش عملکرد و تولید محصول سالم است.
وی با اشاره به اینکه، در این طرح برروی سه محصول کشاورزی در 12 شهرستان هدف فعالیت می کنیم، افزود: در این راستا، 500 شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز ابلاغ شده که از این تعداد 300 شبکه برای کشت بهاره و 200 شبکه آن برای کشت پاییزه مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: این درحالیست که در هر شهرستان متناسب با ظرفیت آن روستا و سطح زیرکشت بر روی محصولاتی همچون (برنج، گندم و دانه های روغنی) فعالیت خود را ادامه می دهیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، ادامه داد: برای هر شبکه طرح ملی یک مهندس کشاورزی معین روستا تعیین کردیم و بصورت جداگانه تحت آموزش تخصصی و تسهیل گری قرار گرفتند.
امامی به اهم فعالیت های این سازمان در جهت اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد و گفت: بازدید علمی از مزارع نمونه، برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان هر منطقه در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت، برگزاری همایش های علمی کردن کشاورزی و تشکیل کارگروه علمی سازی کشاورزی در ناحیه و پایگاه های مقاومت بسیج روستایی از فعالیت های مهم این سازمان است.
وی بااشاره به فعالیت های شاخص در اجرای روند این طرح، افزود: تجهیز کتابخانه پایگاه های بسیج روستایی، طراحی، چاپ پوستر و کاورهای طرح بسیج همگام با کشاورز وارد عرصه شده ایم، همچنین در این راستا اقدام به ارائه کلیپ های از مصاحبه با کشاورزان در خصوص رضایتمندی شان از اجری طرح در این زمینه آماده کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم نامه ای همکاری چهار جانبه به منظور 'ارتقاء بهره وری در حوزه کشاورزی و افزایش تولید و اشتغال در این حوزه' منعقد شده است، گفت: تفاهم نامه مذکور در 14 بند به امضای استاندار مازندران، فرمانده سپاه استان، رییس سازمان بسیج سازندگی و رییس جهادکشاورزی استان رسید.
وی اضافه کرد: براساس یکی از مفاد تفاهم نامه که در خصوص اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز است، مقرر شده استانداری مازندران 50 درصد هزینه های طرح را متقبل شود و خوشبختانه این طرح در حال اجرا است.
وی از امضای تفاهم نامه دیگری به منظور اجرای بهتر طرح بسیج همگام با کشاورز با جهادکشاورزی استان خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه خواسته ما از جهادکشاورزی استان، ارائه آمار مساحت زیرکشت و میزان آمار برداشت هر محصول در سال گذشته به تفکیک هر روستا و همچنین معرفی تعدادی از کارشناسان خبره در این بخش، جهت مشاورره و آموزش به کشاورزان متناسب با فصل کاشت، داشت و برداشت در هر روستا اعزام شوند.

روابط عمومی و اموربین الملل