هیچ کشوری به امنیت غذایی خود بی توجه نیست/ نقش توسعه مصرف کود در افزایش تولید محصولات و رفع فقر و گرسنگی


تاریخ ارسال :

۷ بهمن ۱۳۹۶

هیچ کشوری به امنیت غذایی خود بی توجه نیست/ نقش توسعه مصرف کود در افزایش تولید محصولات و رفع فقر و گرسنگی

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و رییس هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی، از کسانی که توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی به موضوع کشت گندم را نادرست می دانند انتقاد کرد و گفت: هیچ کشوری به امنیت غذایی خود بی توجه نیست.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی، عباس کشاورز، در جمع مدیران ستادی و استانی این شرکت تصریح کرد: موضوع امنیت غذایی در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه ای دارد.

شرکت خدمات حمایتی بی نقص ترین سیستم بازرگانی را دارد

وی با اشاره به جایگاه شرکت خدمات حمایتی در تامین و تدارک نهاده های کشاورزی، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی، بی نقص ترین سیستم بازرگانی را در فضای کشاورزی کشور دارد که با برنامه های مدون در تامین و توزیع کود نقش موثری در این حوزه ایفا می کند.

معاون حجتی کشاورزی را ابزاری برای رفع گرسنگی و فقر در جهان برشمرد و افزود: توسعه مصرف کود در کشاورزی ۳۰ تا ۷۰ درصد در افزایش محصول و همچنین رفع فقر و گرسنگی در جهان تاثیر دارد.

کشاورز گفت: مصرف کود باعث افزایش پروتئین گندم و غنی تر شدن آن می شود و به این طریق تاثیر مهمی در تغذیه مردم جهان دارد.

فرمول نویسی بر اساس نسخه گیاه پزشکی، ماموریت بعدی شرکت خدمات حمایتی

وی همچنین از فعالیت های شرکت خدمات حمایتی در رشد و توسعه کشت کلزا در کشور تقدیر و اظهار کرد: این شرکت با انتقال دانش فنی کشت کلزا از کشورهای اروپایی به ایران نقش موثر و بی بدیلی در این زمینه ایفا کرده است.

رییس هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران، ماموریت بعدی این شرکت را فرمول نویسی و تامین نیاز کودی کشاورزان بر اساس نسخه گیاه پزشکی اعلام کرد.

کشاورز افزود: توجه به کودهای بیولوژیک از دیگر برنامه های توزیعی شرکت خدمات حمایتی است. این امر با توجه به ضرورت مصرف این نوع کود در تولید محصولات ارگانیک برای دریافت مجوز سلامت به ویژه برای محصولات صادراتی، مورد توجه و در دستور کار است.