عملکرد 9 ماهه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی


تاریخ ارسال :

۳۰ دي ۱۳۹۶

عملکرد 9 ماهه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

.



مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی عملکرد 9 ماهه این شرکت را در راستای اقتصاد مقاومتی و حماست از مصرف کنندگان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حمید رسولی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی در خصوص عملکرد 9 ماهه این شرکت اظهار کرد: تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی وفق برنامه ابلاغی سال جاری بسیار مطلوب بوده و هیچ گونه کمبودی در هیچ یک از انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود ندارد.

وی افزود: از برنامه 2 میلیون و 305 هزار تنی ابلاغی سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار تن آن معادل 78 درصد تامین و تدارک شده و مقدار یک میایون و 500 هزار تن آن معادل 65 درصد تحویل شبکه توزیع در اقصی نقاط کشور شده است

رسولی ذخیره استراتژیک کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی نموده و گفت:  هم‌اکنون در حال تدارک کودهای موردنیاز کشت بهاره هستیم.

رسولی سهم تولیدات داخلی نسبت به برنامه تامین و تدارک سال جاری را بیش از 4/88 درصد اعلام نموده و خاطر نشان کرد: سهم واردات نسبت به برنامه ابلاغی در سال جاری 11/6 درصد بوده است که بیانگر روند نزولی واردات کودهای شیمیایی از خارج از کشور و افزایش قابل توجه سهم تولیدات داخلی طی سال جاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری بیش از ده مرحله مناقصه داخلی برای خرید کودهای فسفاته و پتاسه برگزار شده که حاصل آن انعقاد بیش از 21 قرارداد با تولیدکنندگان داخلی بوده است. پس از برگزاری آخرین مرحله مناقصه داخلی به منظور اطمینان از این که تمامی ظرفیت های داخلی به کار گرفته شده باشد، از طریق جراید و وب سایت شرکت طی دو مرحله فراخوان عمومی از تولیدکنندگان داخلی به عمل آمد و طی آن به اطلاع آن ها رسانیده شد که چنان چه تولیدکننده دیگری وجود دارد که تاکنون موفق به انعقاد قرارداد با شرکت خدمات نشده است با مراجعه به شرکت از ظرفیت تولیدات آن استفاده شود.

رسولی چشم انداز تولید داخلی کودهای فسفاته و پتاسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود: همان گونه که در کودهای ازته به طور کامل خودکفا شدیم انشاالله درکودهای فسفاته و پتاسه نیز در یک برنامه میان مدت به طور کامل خودکفا خواهیم شد.

وی ورود دو کارخانه بزرگ تولیدکننده کودهای فسفاته و پتاسه در استان های یزد و سمنان را طی روزهای آتی اتفاق بسیار میمون و مبارکی برای کشور در مسیر خوداتکایی و خودکفایی ارزیابی نمود و گفت: با آغاز به تولید این دو کارخانه بزرگ و مهم، سهم واردات کودهای فسفاته و پتاسه به کم تر از ده درصد خواهد رسید.