صادرات اولویت تولید محصولات کشاورزی گلستان است


تاریخ ارسال :

۱۶ مهر ۱۳۹۸

صادرات اولویت تولید محصولات کشاورزی گلستان است

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان



حمید هزار جریبی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، با اعلام گزارش مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال زراعی قبل تولیدات کشاورزی استان در حوزه های دام، زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان و جنگل و مرتع به چهار میلیون و ۹۸۳ هزار تن بود .

براساس این گزارش، گلستان در سال زراعی گذشته در تولید ۱۵ محصول کشاورزی از جمله سویا، خاویار، کلزا، گندم،مرغ ،آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو قطره طلا و خرمالو رتبه های اول تا چهارم کشور را کسب کرد.

هزار جریبی  تصریح کرد:بخش کشاورزی گلستان قابلیت های زیادی در تولید محصولات زراعی، طیور، دام، شیلاب و آبزیان، باغی و گیاهان دارویی دارد که بخش عمده ای از این تولیدات پس از بهره وری می تواند به کشورهای همسایه صادر شود.

وی ظرفیت های صادراتی شاخص بخش کشاورزی استان را در شرایط کنونی، تولید روزانه مرغ گوشتی بین ۸۰۰ تا ۷۰۰ تن و بهره مندی از کشتارگاه های صنعتی طیور و متناسب با استاندارد صادرات، توان تولید جوجه یک روزه برای صادرات، تولید تخم مرغ، پای مرغ، گیاهان دارویی از جمله زعفران، میگو و مرکبات و ادوات کشاورزی برشمرد.

.گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

مرز مشترک زمینی  با کشور ترکمنستان و برخورداری از گمرک اینچه برون گنبدکاووس، ارتباط ریلی با ترکمنستان و آسیای میانه در سال های اخیر، دسترسی به گمرک امیر آباد بهشهر در مازندران ، وجود فرودگاه بین‌المللی گرگان و فعالیت بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت، از دیگر ظرفیت های صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی گلستان است.