کشاورزی پایدار و علمی همراه با دانش و سرمایه گذاری خواسته اصلی کشاورزان از دولت است


تاریخ ارسال :

۱ آذر ۱۳۹۶

کشاورزی پایدار و علمی همراه با دانش و سرمایه گذاری خواسته اصلی کشاورزان از دولت است

عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز امروز در پنجمین گردهمایی خانه کشاورز که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور آغاز به کار کرد، گفت: دوستانی که امروز در این گردهمایی حضور دارند منتخب کشاورزان در سراسر کشور هستند که نتیجه جامعه مدنی و حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران هستند.



به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، دبیرکل خانه کشاورز افزود: این افراد با نظارت وزارت کشور از طریق دهستان ها انتصاب شده اند و به اینجا آمده اند.

کلانتری با اشاره به تغییر نگرش کشاورزان در ۱۰ سال اخیر گفت: تفکر کشاورزان ما نسبت به پنج، ده و یا بیست سال پیش خیلی عوض شده است. آنها از دولت تقاضای قیمت را خواسته اند که ۱۰ سال پیش تقاضای اصلی آنها محسوب می شد.

دبیرکل خانه کشاورز خطاب به جمع حاضر و رئیس جمهوری گفت: سیاست دولت کاهش نرخ تورم است و خواسته کشاورزانو  زحمت کشانی که هر چهار سال یکبار در خدمت شما هستند، نیز همین است.

وی با اشاره به لطماتی که کشاورزان در دولت نهم و دهم خورده اند، افزود: تهدید منابع تجدید پذیر کاهش سرسام آور آبهای سطحی و توالی و تناسب سطح زیر کشت برخی از این خسارت ها بوده است و امروز چیزی جزء کشاورزی پایدار علمی همراه با دانش و سرمایه گذاری خواسته دیگری ندارند.

کلانتری ابراز امیدواری کرد در ۴ سال پیش رو مشکلات این کشاورزان با حمایت مجلس و دولت حل شود. هر چند منابع آبی و خاکی کشور به شدت رو به فرسایش است.

.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)