بازدید مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات


تاریخ ارسال :

۸ آبان ۱۳۹۶

بازدید مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات

.



مهندس رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی روز یکشنبه در بازدید از غرفه انجمن تخصصی نشریات کشاورزی و صنایع غذایی کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

در سال زراعی جاری، تامین و تدارک بسیار مناسبی در حوزه کودهای کشاورزی برای استقبال از کشت های پاییزه انجام شده است.

تمامی نیازهای بخش کشاورزی در انواع کودهای کشاورزی اعم از ازته، فسفاته و پتاسه تامین شده و کشاورزان امسال کشت بدون دغدغه ای را تجربه خواهند کرد.

در تمامی کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور، کودهای مورد نیاز کشاورزان به میزان کافی و با کیفیت بسیار مناسب تامین و تدارک شده است.

به کشاورزان توصیه می شود کودهای مورد نیاز خود را صرفا از کارگزاری های شناسنامه دار و از مراکز توزیع مجاز تامین و تدارک کنند.

.

«حمید رسولی» عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه کود مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: طبق نیاز مصرفی کودی کشور باید 900 هزار تن انواع کود پایه برای فصل کاشت تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد که از این میان، 700 هزار تن آن تاکنون تامین و 330 هزارتن آن توسط کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: از این میان، 450 هزار تن کود ازته، 525 هزار تن فسفاته و 280 هزار تن پتاسه است.
رسولی تصریح کرد: تامین چنین حجم کودی برای کشت پائیزه زمان قابل توجهی را می طلبد که با برنامه خوبی که در شرکت داشتیم خوشبختانه امسال کشت پاییزه خوب و بدون دغدغه ای را پشت سر خواهیم گذاشت.
وی با اشاره به اینکه کود پایه مورد نیاز بخش کشاورزی در سه هزار و 500 فروشگاه زنجیره ای این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، افزود: خوشبختانه امسال هیچ افزایشی در قیمت هیچ یک از انواع کودهای کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نداشته ایم و همه کودهای ازته، فسفاته و پتاسه با قیمت های سال قبل در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 ده نوع کود ترکیبی جدید به سبد کودی کشور اضافه شد

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال سبد کودی خود را از 22 نوع به 32 نوع افزایش می دهیم که 10 نوع کود کشاورزی بسیار موثر مورد تایید کمیته فنی بازرگانی با کمک موسسه خاک و آب طراحی شده به سبد عرضه ما اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: عموم این کودها ترکیبی هستند و 100 درصد 10 نوع کود جدید از مواد اولیه تولید داخلی تامین شده است.

تخصیص نهاده های کشاورزی برای کشاورزان اجباری نیست 

رسولی درباره تخصیص نهاده های کشت به جای پول گندمکاران گفت: بخش عمده پول گندمکاران توسط دولت پرداخت شده اما بخش جزئی باقی مانده است که وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد با تخصیص نهاده های کشاورزی از کشاورزان در فصل کاشت حمایت کند.

وی با توضیح اینکه این خط اعتباری جدید با کمک بانک کشاورزی ایجاد شده است، افزود: کشاورزان می توانند با مراجعه به بانک کشاورزی اعتبار لازم را دریافت کنند و بدون پرداخت هیچ وجهی به فروشگاه های شرکت خدمات حمایتی مراجعه کنند و نهاده های مورد نیاز خود را از شبکه کارگزاران دریافت کنند.

وی این حمایت دولت از کشاورزان را اجباری ندانست و اظهار داشت: این سرویسی است که کشاورزان به ویژه کشاورزان پیشرو می توانند بهره مند شوند که تاکنون نیز مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.