برگزاری همایش انتقال دانش فنی مصرف ، بازار یابی و فروش کود استان گلستان


تاریخ ارسال :

۱۹ مهر ۱۳۹۶

برگزاری همایش انتقال دانش فنی مصرف ، بازار یابی و فروش کود استان گلستان

.



برگزاری همایش انتقال دانش فنی مصرف ، بازار یابی و فروش کود

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان گلستان

 

همایش انتقال دانش فنی مصرف ، بازار یابی و فروش کود در روز سه شنبه مورخ96/7/18 در  سالن آمفی تئاتر دانشکده  فنی  و حرفه ای مائده  گرگان  با حضور  140 نفر از مدعوین، مدیریت بازار یابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، کارگزاران توزیع  و فروش نهاده های  کشاورزی  در بخش های خصوصی ، تعاونی  تولید و روستایی،  کشاورزان  پیشرو  و  هشت شرکت  تولید  کننده برگزار شد.

 ابتدا با  پخش کلیپ از تلاوت قرآن کریم و سرود ملی، مهندس حسام  سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ضمن خیر  مقدم و خوش آمد گویی به حاضرین،با نگاه برنامه ای دولت و وزارت متبوع و شرکت خدمات حمایتی   با رویکرد و نگرش جدیدی بر   متنوع   سازی سبد کودهای کشاورزی  غیر یارانه ای   وترویج  و فرهنگ  سازی مصرف آنها بیان کرد:  نطربه کاهش مواد آلی خاک در استان و شور و قلیائی بودن آن به دنبال این هستیم تا بتوانیم میزان مواد آلی خاک را افزایش دهیم . برای تحقق این مهم، طرح ساماندهی  این کود ها ( زیستی ، آلی و معدنی )درسطح استان  اجرا شده است و تاکنون 22 نوع کود غیر یارانه ای به سبد کالایی این شرکت افزوده شده است و در آینده هم به صورت تدریجی اضافه خواهد شد. و  استفاده از این نوع کودها علاوه  باعث تقویت خاک و افزایش تولید می گردد . لذا از کارگزاران محترم انتظار می رود بعنوان مروج  بخش کشاورزی و پایگاه اطلاع رسانی به کشاورزان محترم اهتمام لازم بعمل آورند.

 وی همچنین  تصریح کرد:تغذیه گیاهی از عوامل موثر و مهم در تولید محصولات کشاورزی است و توصیه می شود که اهتمام ویژه‌ای در این بخش صورت گیرد  و تصریح کرد:  حاکم شدن آرامش در جامعه کشاورزی، دلگرم شدن کشاورزان برای مدیریت بهتر در امر تولید، ذخیره سازی کود برای کشت محصولات پائیزه از مهمترین  دغدغه ها و نگرانی ها ی مسئولین امر و دست اندر کاران بخش کشاورزی در سطوح ملی و استانی است که در این عرصه،  تدابیر لازم  اندیشیده شده و کود های پایه نیز به اندازه کافی و مورد نیاز کشاورزان تامین شده است .

 وی  همچنیین ابراز کرد: بذر کلزا  توسط این  شرکت در حال توزیع است و کشاورزان برای دریافت بذر کلزا می‌توانند به مراکز جهادکشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند و تصریح کرد: بهترین زمان برای کشت کلزا از 15 مهرماه است و کشاورزان می‌توانند از این تاریخ در دشت‌های استان گلستان اقدام به کشت کلزا کنند. وی  ارقامی که توسط این شرکت توزیع می شود به شرح ذیل عنوان کرد: در مناطق  دشت استان(RGS، هایولا 50، هایولا 61 ) و در مناطق سردسیری     ( زرفام و اکس پاور) می باشد.

سپس مهندس فتاح شعبانی مدیریت  بازار یابی و امور مشتریان  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  باارائه مطالب  خود به تشریح وضعیت کودهای  غیر  یارانه ای در سبد کالایی این شرکت و فعالیت های آن پرداخته و عنوان داشته اند :شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با در اختیار داشتن شبکه فروش منسجم در کشور این آمادگی را دارد که تولیدات شرکت هایی که دارای  شماره ثبت کودی از موسسه تحقیقات آب و خاک می باشند را در شبکه خود توزیع نماید تا از این بابت شرکت های تولیدی نگرانی برای توزیع محصول خود نداشته  و بهره برداران محترم نیز از محصول مطمئن و استاندارد  بهره مند گردند؛ وی همچنین کارگزاران را به عنوان یکی از ارکان اساسی  در شبکه توانمند توزیع شرکت یاد کرد ، لذا توجه کمی و کیفی به ابعاد فنی و محتوایی ، می تواند نقش انگیزشی داشته باشد . در این راستا و به منظور ارائه توانمندی ها و الگوسازی در بخش کشاورزی ، ، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز همه ساله نسبت به شناسایی ، انتخاب و معرفی آنان اقدام می نماید.این امر منجر به ایجاد رقابت سالم در زمینه فروش و تلاش برای فعالیت بیشتر خواهد شد .برگزاری مراسم تجلیل از کارگزاران در جشنواره های سطح ملی ، این فرصت را ایجاد می نماید تا تعدادی از فعالان عرصه  توزیع کشور ، به نحوی مورد قدردانی قرار گیرند. ضمن اینکه تاکید نمودند شرکت های تولیدکننده نیز باید علاقه کشاورزان و کارگزارن را نسبت به تولیدات خود جلب نمایند.همچنین ما هم  در بخش بازاریابی خود تلاش می کنیم تا از طریق  سامانه 1559،کانال ارتباطی خود با شبکه کارگزران  و کشاورزان را تقویت نموده، تا محصولات خود را بدرستی معرفی نمائیم و با ایجاد کارگاههای آموزشی و یا در قالب طرحهای آموزشی ، عملکرد محصول خود را به کشاورزان نشان دهیم.

در ادامه پس از ارائه  نقطه نظرات شرکت های تولید کننده  با معرفی کالای خود ، پنل تخصصی  به همراه  پرسش  و پاسخ  با  ارائه دید گاهها و  نقطه نظرات حاضرین در همایش تشکیل شد.