برگزاری سمینار آموزشی در مركز تحقیقات كاربردی نهاده های كشاورزی كرج


تاریخ ارسال :

۱۷ تير ۱۳۹۶

برگزاری سمینار آموزشی در مركز تحقیقات كاربردی نهاده های كشاورزی كرج

.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات حمایتی كشاورزی، در تاریخ 15 تیر 1396 سمینار آموزشی ویژه مدیران شركت در سالن اجتماعات مركز تحقیقات كاربردی نهاده های كشاورزی كرج با حضور جناب آقای مهندس كشاورز معاون محترم وزیر جهاد كشاورزی در امور زراعت و جناب آقای مهندس رسولی مدیرعامل محترم شركت خدمات حمایتی كشاورزی، اعضاء محترم هیأت مدیره شركت، جناب آقای مهندس منصوری، جناب آقای مهندس ملازاده و جناب آقای مهندس علیزاده ، مشاورین محترم مدیرعامل شركت، مدیران محترم ستادی و استانی برگزار گردید.

جناب آقای مهندس رسولی مدیرعامل محترم شركت خدمات حمایتی كشاورزی بعنوان اولین سخنران سمینار، دلایل برگزاری جلسه را اینگونه بیان نمودند: یكی از دلایل برگزاری این جلسه لزوم مدیریت منابع و موجودی هایمان است زیرا وضعیت اعتباری و منابع مالی و ارزی كه در اختیار داریم متفاوت می باشد. از دیگر  دلايل، كه امروز بطور مفصل به آن خواهیم پرداخت، بحث تأمین، تدارك و پروسس بذور است، ما دستور كار قابل توجه ای در حوزه گندم و جو داریم، همچنین بحث كلزا و یك دستور كار جدیدی داریم كه آن هم ورود به بحث حبوبات است. یكی دیگر از دلايل برگزاری این جلسه، این است كه بعد از انتخابات بدلیل ايجاد انرژی مثبت و مطالبات جديد، مي بايست در این مقطع حساس، با برنامه تر و بسیار حساب شده تر موضوعاتمان را مدیریت كنیم.

 سپس جناب آقای مهندس رسولی اینگونه ادامه دادند: ما در هفته جاری حداقل پنج یا شش گروه تأمین كننده بین المللی و اصلی كود شیمیایی را ملاقات كردیم و مذاكرات خیلی خوب و فشرده ای داشتیم و تقریباً با تمام شركتهای بزرگ بین المللی ملاقات كردیم. و در هفته ای كه سپری كردیم موضوع مناقصه خرید 60 هزار تن سوپر فسفات ساده از منابع داخلی را عملیاتی كردیم. علاوه بر این آگهی مناقصه 30 هزار تن سولفات پتاسیم اعم از گرانوله و پودری انجام شد تا هیچ ظرفیتی خالی نماند. ضمناً 30 هزار تن سوپرفسفات تریپل داخلی نيز انجام شده كه این یك اتفاق خوب بود. مناقصه خرید 70 هزار تن sop از خارج كشور را داشتیم كه در آن جلسه بهترین رفرنسهای بین المللی آمدند، با قیمتهای بسیار عالی و تمام قیمتها زیر قیمت جهانی بود چه در حوزه اروپا، چه در حوزه چین، و چه در حوزه تركیه و شرایطی را كه تعریف كرده بودند بسیار جذاب بود و انتخاب را خیلی سخت كرده بود.

علاوه بر این ما مناقصه 105 هزار تن TSP را از خارج كشور عملیاتی كردیم و با مذاكراتی كه داشتیم یكی از رقابتی ترین مناقصات سالهای اخیر را انشاالله خواهیم داشت و امیدوارم كه بتوانیم TSP را در مقطع مقتضی برسانیم.

ایشان در ادامه گفتند: یكی از دغدغه هایی كه وزارت متبوع داشت بحث اوره با پوشش گوگردی بود، كه سال قبل با مذاكرات زیادی كه در مورد انتقال تكنولوژی داشتنم، خوشبختانه یكی از این شركتها را تأیید كردند و طبق برنامه ای كه طرف خارجی اعلام كرده انتقال و راه اندازی این كارخانه ماكزیمم 9 ماه طول می كشد، این كارخانه تكنولوژی كانادایی دارد و نمونه كودی كه تولید كرده بودند، كاملاً ویژه گیهای گرید 1 را پاس كرد.

موضوع DAP  غیر یارانه ای و غیر تلكیفی كه مدتها مورد بحث بود را با طرفهای چینی در حال انعقاد قرارداد مي باشيم. ما در سال جاری یك برنامه وسیع واردات حبوبات را داریم كه همین هفته با طرف تركیه ای هماهنگی های لازم انجام شد و یك مدل خوبی برای قرارداد تعریف كردیم.

مدیرعامل محترم شركت در قالب جمعبندی جلسه بعداظهر، اظهار داشتند: دوستان عزیز از دو میلیون و سی صد و پنج هزار تن برنامه مصوب وزارت متبوع كه به شركت خدمات حمایتی كشاورزی ابلاغ شده، نزدیك به هشت صد هزارتن مربوط به تأمین تدارك و توزیع كشت پاییزه است. تمام تلاش ما بر این است كه مقطع پاییزه را بموقع تأمین كنیم، ولی نكته ای كه وجود دارد این است كه از نظر مالی شرایط خوبی نداریم. در این شرایط ما باید در ارتباط با طلبهایمان اقدامات مؤثری انجام بدهیم و موجودیها را به نحو شایسته ای مدیریت كنیم.

ایشان در ادامه گفتند: جناب آقای مهندس منصوری، جناب آقای مهندس ملازاده و جناب آقای مهندس علیزاده بایستی یك برنامه مصرف بر اساس اولویت زمانی تعریف كنند، برای كشت پاییزه و موضوع قیمت را حتماً تمهید كنند، زیرا اگر بدون برنامه مناسب برای منابع و مصارف باشیم، قطعاً با مشكل مواجه می شویم.

و در خاتمه نكته نظرات و انتظارات خویش از مدیران محترم را در خصوص: آسیب شناسی باشگاه كشاورزان و 1559، بازاریابی، آموزش و ترویج، برش استانی، مناقصات حمل دریایی، موجودی انبارها، اولویت در مناقصات داخلی، ارائه گزارشات تحلیلی، تقویت گروه كارشناسی و كمیته فنی بازرگانی، مالیات فروش كودهای غیر تكلیفی، استقرار نظام آراستگی در محیط كار، پاسخگویی به مكاتبات، تكریم ارباب رجوع و احترام به كاركنان، مستند نمودن صرفه جویی ها و تعهد به قراردادهایی كه با بخش خصوصی می بندیم را بیان نمودند.