بازاریابی محتوا در سال 2019 و 5 نکته حیاتی درباره آن


تاریخ ارسال :

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

بازاریابی محتوا در سال 2019 و 5 نکته حیاتی درباره آن

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



 

بازاریابی از جمله مواردی است که همواره دستخوش تغییرات بسیاری می شود. در این رابطه ظهور تکنولوژی و ایده های خلاق، دو عامل مهم تاثیرگذار در این عرصه محسوب می شود. با توجه به این امر که بازاریابی محتوا در حال حاضر مورد توجه جدی قرار گرفته است، لازم است تا در شروع سال جدید میلادی برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. در بازاریابی محتوا، برندها به دنبال تولید و نشر مطالب ارزشمند هستند تا بخشی از نیاز اطلاعاتی افراد را برطرف کنند. این امر خود به خوبی منجر به معرفی و حک شدن نام برند در ذهن مخاطب خواهد شد. نتایج آمارها نیز حاکی از آن است که میزان استقبال و رضایت از این شیوه تبلیغاتی، در مقایسه با سایر روش های مرسوم از نرخ رضایت به مراتب بیشتری برخوردار است.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج نکته ای که در راستای بازاریابی محتوا در سال 2019 باید مورد توجه جدی قرار داد، خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا سال 2019

1-بازاریابی محتوا در صدر روش های بازاریابی قرار خواهد گرفت

در تبلیغات مستقیم، شما تنها به معرفی برند و محصولات خود خواهید پرداخت. کیفیت کار شما در این رابطه تنها برای چند دقیقه قادر خواهد بود تا توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند. با این حال در بازاریابی محتوا، به علت این امر که نیازی از مخاطب برطرف می شود، در صورتی که کیفیت مطالب و نحوه کار شما به شکلی حرفه ای صورت گیرد، افراد خود به سراغ شما خواهند آمد. بدون شک در سال 2019 شما نیاز دارید تا بیش ترین توجه خود را معطوف به این بخش کنید و در این رابطه استفاده از نظرات افراد حرفه ای و خبره می تواند شما را در چارچوبی درست قرار دهد. همچنین این امر در زمینه ترافیک سایت نیز دارای تاثیر بسزایی است. به همین خاطر نباید مزیت های آن را محدود تصور کرد.

2-استراتژی برگ برنده شما خواهد بود

نکته بسیار مهمی که در زمینه بازاریابی محتوا باید مورد توجه جدی قرار دهید این است که ما در کسب وکار خود تنها نیستید و این امر به معنای حضور تعداد بی شماری شرکت های دیگر است. در این راستا در صورتی که اقدامات شما در بهترین حالت ممکن قرار نداشته باشد، بدون شک محتوای تولیدشده توسط سایر برندها، نظر مخاطب را به خود جلب خواهد کرد. در این رابطه از جمله اقداماتی که به حرفه ای تر شدن تولید محتوای شما کمک شایانی خواهد کرد، ایجاد استراتژی های مختلف است. در این رابطه اگرچه برخی بر این باور هستند که تمرکز روی تنها یک استراتژی بهتر است و باعث می شود تا توان، هزینه و زمان معطوف به انجام درست یک کار شود. با این حال واقعیت این است که در جهان امروز شما نمی توانید تنها در یک بخش خود را قدرتمند کرده و از سایر قسمت ها غافل بمانید.

به همین خاطر نیز شما به انواع مختلفی از استراتژی ها نیاز خواهید داشت. با این حال مدیریت و اجرای آن باید به نحوی باشد که خود به عاملی برای کاهش کیفیت کار تبدیل نشود. درواقع اگرچه انجام کارهای مختلف می تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود، با این حال این امر تنها زمانی کاربردی خواهد بود که کیفیت کار شما حفظ شود. در این رابطه توجه داشته باشید که شرکت های مختلف، اهداف متفاوتی را نیز خواهند داشت و به همین خاطر نمی توان استراتژی شرکتی دیگر را برای خود مورد استفاده قرار دهید. در نهایت در اختیار داشتن یک استراتژی و برنامه برای اقدامات خود، نه تنها به سرعت و کیفیت بالاتر اقدامات منجر خواهد شد، بلکه احتمال بروز خطا را نیز کاهش داده و مخاطب را با یک نظم مطلوب در ارسال مطالب مواجه خواهد ساخت.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

3-استفاده از مشتریان در تولید محتوا رواج بیشتری را پیدا خواهد کرد

اگرچه این مورد کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که افراد هنگامی که فردی از جنس خود را ببینند، با موضوع کار شما ارتباط بهتری را پیدا خواهند کرد. برای مثال این امر که در زمینه معرفی و یا تجربه کار با یک محصول، از یک مشتری استفاده کنید، افراد را به کسب اعتماد بیشتر سوق خواهد داد. با این حال در این زمینه اقدامات شما تنها محدود به مورد ذکرشده نبوده و می توانید اقدامات دیگری نظیر تشویق افراد به تولید محتوا و یا رسیدن به یک موفقیت با استفاده از محصولات خود، کمک کنید. در نهایت این امر که برای مشتریان خود نیز محتواهای مخصوصی را داشته باشید، خود به جلب رضایت بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

4-تنها محتواهای ارزشمند باقی خواهند ماند

در زمینه تولید محتوا، هر فردی می تواند اقدام به این کار کند. همین امر نیز باعث می شود تا هزاران مطلب در زمینه های گوناگون وجود داشته باشد. در این رابطه بسیاری از برندها در تلاش برای تولید محتواهایی هستند که عملا ارزش خاصی را نداشته و تنها از تیترهای جذاب برخوردار بوده و به مسائل کاملا حاشیه ای پرداخته اند. اگرچه این امر زمان و انرژی کمتری را از تولیدکنندگان آنها خواهد گرفت، با این حال توجه داشته باشید که این مطالب ماندگاری کافی را نداشته و در مدت زمانی کوتاه به دست فراموشی سپرده خواهند شد. یک اقدام درست در زمینه تولید محتوا نباید کاملا مادی گرایانه باشد. به همین خاطر توصیه می-شود تا در این زمینه تنها به دنبال تولید محتواهای ارزشمند باشید و از کپی برداری از مطالب سایرین نیز خودداری کنید. درواقع محتواهای شما در کنار جذابیت، باید ارزشمند نیز باشند تا جایگاه برند شما را ارتقا داده و به یک مزیت رقابتی تبدیل شود.

5-نحوه انتشار درست مطالب را جدی بگیرید

حتی بهترین مطالب هنگامی که دیده نشوند، از ارزش کافی برخوردار نخواهند بود. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه نیز ایده های درستی را داشته باشید. در این رابطه اگرچه شبکه های اجتماعی، از جمله گزینه های مطلوب محسوب می شوند و با این حال اگر اقدامات خود را محدود به این موارد کنید، بدون شک با مشکلاتی جدی مواجه خواهید شد. برای مثال استفاده از ایمیل نیز از دیگر مواردی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. با این حال نحوه و استراتژی کار در هر یک بدون شک متفاوت خواهد بود. با توجه به گستردگی این امر، توصیه می شود تا برای آن یک تیم حرفه ای را شکل داده و از قدرتمند بودن خود در این زمینه اطمینان کافی را حاصل کنید.

در نهایت در رابطه با تمامی تصمیمات خود لازم است تا موقعیت، توانایی و امکانات خود را مدنظر قرار داده و برنامه ای منحصر به فرد برای خود داشته باشید. برنامه شکل گرفته همچنین باید امکان اعمال تغییر در هر مرحله ای را داشته باشد تا نتیجه مطلوب را برای شما به ارمغان آورد. در این زمینه مطالعه مقالات به روز و آشنایی با جدیدترین روش ها و اصول بازاریابی محتوا، خود می-تواند به حفظ و ارتقای کیفیت کار شما کمک بسیاری کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی