بدترین توصیه های تجاری از نگاه بهترین های جهان


تاریخ ارسال :

۳۰ دي ۱۳۹۸

بدترین توصیه های تجاری از نگاه بهترین های جهان

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



همواره گفته می شود که برای موفقیت، ضروری است تا از مشورت و نصیحت های سایرین استفاده کنیم، با این حال آیا تمامی آنها درست است؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و این امر در حالی است که بسیاری از موارد در حال حاضر، به عنوان توصیه های سودمند تلقی می شوند. به همین خاطر بسیار مهم است تا آگاهی لازم شکل گیرد. در این رابطه پس از مصاحبه با تعداد زیادی از کارآفرین ها، به تعداد زیادی از بدترین توصیه ها دست پیدا کرده ایم که در ادامه 11 مورد اصلی آن را بررسی خواهیم کرد.

1-پول همه چیز است

بدترین توصیه های تجاری

بدترین نوع تفکر این است که اولویت اول شما کسب پول باشد. درواقع پول باید نتیجه عملکرد و هدف شما باشد. در غیر این صورت نتیجه ای خصوصا در درازمدت را به همراه نخواهد داشت. درواقع به عنوان فردی که خواهان فعالیت به عنوان یک کارآفرین است، نباید به مادیات بیش از حد وابسته باشید، با این حال این امر به معنای عدم توجه به بحث سودآوری و کسب درآمد نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که به هر طریقی نباید پول را به دست آورد. به همین خاطر اگر فردی شما را با چنین جمله ای نصیحت کرد، ضروری است تا وی را از لیست مشاوران خود حذف کنید. همواره این جمله را به خاطر داشته باشید که شما می توانید در مسیری دیگر گام برداشته و درآمدی را نیز به دست آورید، با این حال جهان در دست افرادی قرار دارد که هدف خود را با مادیات عوض نکرده و وضعیت فوق العاده حال حاضر آنها، پاداشی است که به این انتخاب شجاعانه اختصاص دارد، با این حال با مشاهده زندگی آنها، این امر را مشاهده خواهید کرد که تمامی آنها با مشکلاتی در مسیر موفقیت، سختی هایی را متحمل شده اند. بدون شک اگر آنها می خواستند تا پول را هدف اصلی خود بدانند، اکنون در جهان شناخته شده محسوب نمی شدند.

مطلب مرتبط: برترین توصیه های کارآفرین ها

2-فقط به دنبال رشدکردن باشید

اگر زیرساخت های متناسب با شرایط جدید شکل نگرفته باشد، رشد سریع شما به معنای خودکشی خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا همواره نسبت به آمادگی خود و تمامی افراد تیم برای پیشرفت بیشتر، اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که بسیاری از اقدامات نیاز به زمانی برای نشان دادن نتایج خود هستند، بدون شک تحت این شرایط اگر بی محابا صرفا به دنبال برداشتن سریع پله های موفقیت باشید، در نقطه ای سقوطی بسیار سخت را تجربه خواهید کرد. این امر درست به مانند بازیکنی خواهد بود که تنها پس از یک هفته تمرین با تیمی کوچک، به بزرگ ترین باشگاه جهان منتقل شود. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا پیشرفت وی مسیر درست خود را طی نکرده و شایستگی لازم را نداشته باشد. در نهایت کاهش شتاب بیش از حد، باعث خواهد شد تا امکان بررسی مجدد و توجه بیشتر به اوضاع فعلی شکل گیرد. این امر به مدیریت بهتر منابع انسانی شرکت منجر شده و ریسک اقدامات آتی را کاهش خواهد داد.

3-تنها در حوزه هایی که به آنها علاقه دارید کار کنید

فاجعه بار بودن این تصمیم را با یک مثال توضیح خواهیم داد. فرض کنید که فردی تمایل داشته باشد تا به بزرگ ترین فوتبالیست جهان تبدیل شود. حال اگر بنا بر اتفاقاتی نظیر یک تصادف، از رسیدن به هدف خود باز بماند، طبق این تعریف عملا نباید کاری را انجام دهد. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که برخی از موارد به علت محبوبیت بالا، مورد علاقه بسیاری از افراد محسوب می شوند. برای مثال فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان محسوب می شود، با این حال آیا این به معنای آن خواهد بود که میلیون ها فرد باید در این حوزه فعالیت کنند؟ بدون شک در صورت اتفاق افتادن آن، شاهد جهانی کاملا بدون نظم خواهیم بود.

برای مثال کشوری را تصور کنید که 70درصد افراد آن فوتبالیست هستند. بدون شک خنده دار خواهد بود. به همین خاطر این امر که صرفا به حوزه ای علاقه دارید، به این معنا نخواهد بود که موفقیت شما در آن شکل خواهد گرفت. این نکته را نیز فراموش نکنید که بسیاری از افراد پس از مدتی نسبت به کار خود علاقه مند شده اند. به همین خاطر جمله درست این است که هیچ گاه کاری را که نسبت به آن تنفر دارید را انجام ندهید، با این حال اگر فرصتی برای کار برای شما به وجود آمد که نسبت به آن کاملا بی حس هستید، آن را امتحان کنید. ممکن است فرصتی ایده آل برای ایجاد یک زندگی خوب به وجود آمده باشد. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که ممکن است شما بسیاری از اقدامات و طرح ها را دوست داشته باشید، با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که باید در کار خود آنها را پیاده کنید. برای مثال اگر در زمینه تولید کفش فعالیت دارید، ممکن است یک طرح را بیش از سایرین بپسندید، با این حال ممکن است نظر اغلب مشتریان کاملا متفاوت باشد. به همین خاطر نیز همواره گفته می شود که خواست مشتری را باید اولویت اول خود قرار دهید، با این حال شما همواره می توانید کفش دلخواه خود را بپوشید. به همین خاطر ابدا تصور نکنید که جهان باید درست مطابق رویاهای شما باشد.

4-همواره در بالاترین سطح قرار داشته باشید

اگرچه کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال این توصیه به ظاهر درست نیز کاملا اشتباه است. درواقع در جهان واقعی، هیچ برندی قادر نخواهد بود تا برای همیشه در بالاترین سطح قرار داشته باشد. این نوع نگرش خود باعث می شود که در صورت کمی کاهش سطح، همه چیز را از دست رفته تلقی کنید، با این حال این امر تنها به معنای آن خواهد بود که شما باید اشتباهات موجود را رفع کرده و ابدا چیز غیرطبیعی محسوب نمی شود. به همین خاطر به جای درگیر کردن خود با اعداد و آمارها، تنها بر روی تلاش کردن تمرکز کنید. این امر نه تنها به آرامش شما کمک کرده و از فشار بیهوده بر روی کارمندان می کاهد، بلکه مانعی خواهد بود تا از روش های نادرست برای حفظ جایگاه استفاده نکنید. درواقع رفتار غیرحرفه ای زمینه بسیاری از همکاری ها را با سایر برندها نیز به صورت کامل نابود خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 4 توصیه راهبردی برای کارآفرینان مستقل

5-برای هر چیزی بازار و زمینه فعالیت وجود دارد

این جمله کاملا نادرست بوده و بسیاری از صنایع در بسیاری از کشورها ابدا توجیه اقتصادی ندارد. برای مثال فرض کنید که در یک منطقه بیابانی، کارخانه تولید آب راه اندازی کنید. بدون شک این ایده محکوم به نابودی است. به همین خاطر نیز ابدا تصور نکنید که هر محصولی را می توان در هر منطقه ای به فروش رساند و آن را تولید کرد. درواقع شما قبل از انتخاب حوزه کاری خود، لازم است تا بسیاری از عوامل محدودکننده و مواردی را که غیرممکن محسوب می شوند، مدنظر خود قرار دهید.

6-شما قادر به انجام هر کاری هستید

یکی از توصیه های بی موردی که بسیار رایج شده است، این جمله است که افراد قادر به انجام هر کاری هستند، با این حال واقعیت این است که انسان ها نیز از محدودیت-هایی برخوردار بوده و لازم است تا آنها را درک کنیم و برای مثال ممکن است بخواهید تا پایان عمر خود بدون خوابیدن به زندگی ادامه دهید، با این حال حتی یک هفته نیز قادر به انجام این طرح نخواهید بود. به همین خاطر موفق ترین ها افرادی هستند که به خوبی نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی داشته و بر طبق آنها بهترین برنامه ریزی را انجام می دهند. درواقع نباید اجازه دهید که جملات به ظاهر زیبا، جای واقع بینی شما را بگیرد. درواقع جمله درست این است که شما قادر به انجام هر کاری نیستید با این حال می توانید عملکردی فراتر از انتظار خود را داشته باشید که این امر نیز اتفاقی نخواهد بود که یک شبه اتفاق بیفتد و نیاز به تلاشی درست دارد.

7-باید به تنهایی پیش بروید

چه دلیلی وجود دارد که به تنهایی همه کارها را انجام دهید؟ با این تصمیم، شما سرعت رشدی بسیار کم را تجربه خواهید کرد که این امر به معنای تقدیم کردن فرصت ها به سایرین است که اهمیت کار تیمی را به خوبی درک کرده اند.

8-هر تبلیغی سودمند است

اگرچه حتی بدترین تبلیغات نیز توسط افرادی مشاهده خواهد شد، با این حال شما باید نسبت به هزینه فرصت خود توجه داشته باشید. درواقع هزینه و زمانی که صرف یک تبلیغ فاجعه بار شده است، می توانست به یک شاهکار اختصاص پیدا کند. به همین خاطر ابدا نباید نگاهی یکسان را به تبلیغات داشته باشید، با این حال این امر تنها در رابطه با این مورد صادق نبوده و نگاه یکسان به هر چیزی، کاملا اشتباه خواهد بود.

9-نگران هیچ چیز نباشید

نگرانی یک حس کاملا طبیعی و نوعی هشدار برای افراد محسوب می شود. درواقع نمی توان خود را فردی مسئولیت پذیر تلقی کرد بدون آنکه نگرانی هایی را نداشته باشید. در نهایت اگر این حس را در خود نابود کنید، همواره این احتمال وجود دارد که مرتکب اقدامی عجولانه و نادرست شوید، با این حال لازم است تا دلیل نگرانی های خود را پیدا کرده و اجازه ندهید که بیش از حد با شما باقی بماند. درواقع نگرانی اگر نتیجه ای را برای شما به همراه نداشته باشد، صرفا اذیت کردن خودتان خواهد بود، با این حال اگر این جمله به این صورت اصلاح شود که نباید نگران همه چیز بود، عملا نمی توان توصیه ای بد تلقی کرد.

10-نقطه ضعف خود را به نقطه قوت خود تبدیل کنید

یک مثال ورزشی کاملا شما را به دلیل اشتباه بودن این موضوع آگاه خواهد کرد. فرض کنید که یک بازیکن ابدا اعتقادی به کار تیمی ندارد، حال باید به نحوی رفتار کند که این نگرش او به نقطه قوتی تبدیل شود و یا اقدام درست این است که در تلاش برای رفع آنها باشد؟ بدون شک نقاط ضعف مواردی درست محسوب نمی شوند که بخواهید آنها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. به همین خاطر پس از شناسایی آنها ضروری است تا در تلاش برای نابودی آنها باشید. با این اقدام فضا برای ایجاد عادت های بهتر، به وجود خواهد آمد.

11-هرچه کارمندان بیشتری داشته باشید، تواناتر هستید

امروزه تمامی شرکت ها در تلاش هستند تا تعداد نیروی کاری خود را در حد مشخصی نگه دارند. درواقع زیاده روی و کم کاری در هر چیزی اشتباه بوده و لازم است تا آن را کنار بگذارید. فراموش نکنید که وجود تعداد بی شماری کارمند، نه تنها معضلی به نام پرداخت دستمزد را به وجود خواهد آورد، بلکه هماهنگی را نیز بسیار سخت کرده و نیاز به مکانی بسیار بزرگ شکل خواهد گرفت. به همین خاطر هر برند باید تنها براساس میزان نیاز خود در این رابطه اقدام کرده و ابدا به چنین توصیه ای توجه نداشته باشد.

مطلب مرتبط: توصیه های مدیریتی برترین کارآفرین های جهان

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که این موارد تنها 11 مورد منتخب از بدترین توصیه ها از نگاه بهترین کارآفرینان جهان محسوب می شود، با این حال این امر به معنای نقطه پایان نبوده و شما باید همواره در حال تحلیل باشید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی