نتیجه نظرسنجی از 1000 مدیرعامل، دلایل موفقیت برخی از آنها را نشان می دهد


تاریخ ارسال :

۸ اسفند ۱۳۹۶

نتیجه نظرسنجی از 1000 مدیرعامل، دلایل موفقیت برخی از آنها را نشان می دهد

این روزها مطالب زیادی درباره علل موفقیت مدیران منتشر می شود که از این میان می توان به بیدار شدن رأس ساعت 5 صبح، خوردن دو عدد تخم مرغ آب پز، کوهنوردی و تنها چهار ساعت خواب در شبانه روز اشاره کرد. از آنجایی که برخی از این دلایل نامربوط، باورنکردنی و حتی خنده دار به نظر می رسند، برخی محققتان تصمیم گرفته اند یک بار برای همیشه رایج ترین عادات مدیران موفق را بررسی کنند.

بر این اساس محققانی از «دانشکده کسب و کار هاروارد» و «دانشکده اقتصاد لندن» برای تعیین دلایل موفقیت برخی از مدیران عامل، فعالیت های روزانه 1000 نفر از آنها و عملکرد مالی شرکت های متبوع شان را در شش کشور مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.



برای تعیین مهم ترین تفاوت های رفتاری این افراد از الگوریتم های یادگیری ماشینی استفاده شده است. مجموعه داده های وارد شده به الگوریتم شامل عملکرد مالی شرکت ها و فعالیت هایی است که مدیران در طول هفته انجام داده اند.

مدیران عامل در طول روز چه کارهایی می کنند؟

به طور متوسط هر مدیرعامل 25درصد از وقتش را به تنهایی می گذراند، 10درصد را صرف رسیدگی به امور شخصی می کند، 8درصد را در مسافرت سپری کرده و 56درصد از این زمان گرانبها را به جلسات و گفت وگو با دیگران اختصاص می دهد.

یک سوم از این 56درصد گفت وگوهای دو نفره بوده و دو سوم باقیمانده با بیش از یک نفر سپری می شود.

مطلب مرتبط: عادتی که رهبران خوب و بد را از هم متمایز می کند

اغلب جلسات درونی مدیران عامل با مسئولان بخش های تولید (35درصد)، بازاریابی (22درصد) و مالی (17درصد) برگزار می شود.

با این حال مدیران عامل در موارد مذکور نیز با هم تفاوت های زیادی دارند. در این آزمایش از الگوریتم خواسته شده که افراد را بر اساس رفتارهای آنها به دو گروه مدیر و رهبر تقسیم کند.

گروه اول شامل افرادی می شود که میزان تعاملات آنها با کارکنان زنجیره تأمین، مشتریان و تأمین کنندگان بیشتر بوده است. این در حالی است که گروه دوم اغلب با مدیران ارشد در تعامل بوده و با سهامداران داخلی و خارجی دیدار کرده اند.

اگرچه در نتیجه گیری نهایی نوع سازمان و گستردگی آنها در نظر گرفته نشده، اما این تحقیق نشان می دهد که مدیران عاملی که در گروه رهبران قرار می گیرند و تعاملات خود را در سطوح بالاتر حفظ کرده، چشم اندازها را ترسیم کرده و با سهامداران و مدیران ارشد ارتباطاتی مؤثر را پایه ریزی می کنند، به صورت کلی نسبت به دیگران موفق تر هستند.