توزیع کود اوره بین کشاورزان عزیز در سراسر کشور آغاز شد


تاریخ ارسال :

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

توزیع کود اوره بین کشاورزان عزیز در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:



توزیع کود اوره پس از یک توقف 50 روزه توسط شرکت های پتروشیمی بالاخره با ابلاغ مصوبه هیئت دولت (به تاریخ سوم مرداد 1403) در مورد نحوه تامین و توزیع کود اوره، آغاز گردید. در همین ارتباط، مهندس حمید رسولی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: خوش بختانه برنامه تامین و توزیع کود اوره در سال جاری (1403) به میزان دو میلیون و چهارصد هزار تن از سوی وزارت جهاد‌کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهادهای مربوطه به شرکت های پتروشیمی اوره‌ساز ابلاغ شده است. بدین‌ترتیب،  انشاءالله در سال جاری با این میزان سهمیه اوره بخش کشاورزی، می توانیم نیاز به نیتروژن کلیه محصولات کشاورزی در چارچوب الگوی کشت، تامین نماییم.

حمید رسولی در ادامه، درخصوص توقف تحویل سهمیه کود اوره بخش کشاورزی از سوی شرکت های پتروشیمی اوره‌ساز گفت: شرکت‌های پتروشیمی به علت پی گیری و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت، مدت 50 روز از تحویل کود اوره به بخش کشاورزی خودداری نمودند. مذاکرات، ارتباط با مراجع ذیربط و پی گیری های شبانه روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز با هدف رفع تحویل کود اوره بخش کشاورزی، صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیئت محترم وزیران در تاریخ سوم مرداد 1403 و تعییبن تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز و الزام آنان به تحویل کود اوره، منتهی شد که با این تدبیر، از هفته گذشته تحویل کود اوره بخش کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آغاز شده و هم اکنون توزیع کود اوره در سراسر کشور طبق روال شبکه بزرگ تامین و توزیع کود‌های کشاورزی شرکت، بخوبی درجریان است.

مهندس حمید رسولی در ادامه مصاحبه توضیح دادند که بلافاصله پس از آغاز به تحویل کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی اوره‌ساز در جلسه یی با حضور مدیران استانی و ستادی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بر توزیع  هرچه سریع تر این نهاده استراتژیک و رساندن آن به دست کشاورزان عزیز که در انتظار آغاز کشت پاییز بسر می‌برند، تاکید نمودیم. خوش‌بختانه، آمار و اطلاعات روزانه ما از روند توزیع و فروش کود اوره در کلیه استان‌ها، بیان‌گر روند مناسب توزیع کود اوره بین کشاورزان به‌ویژه ذرت کاران می باشد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درخصوص میزان کود اوره تحویل نشده توسط شرکت های پتروشیمی طی 50 روز توقف که سهمیه بخش کشاورزی  بوده است، گفت: طی هماهنگی به‌عمل آمده، شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز توافق نمودند که تا پایان سال 1403، با افزایش مقادیر تحویل روزانه نسبت به تحویل مقادیر مذکور اقدام نمایند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

در پایان این مصاحبه، مهندس حمید رسولی ضمن ابراز خداقوت به کشاورزان عزیز در آغاز موسم کشت پاییز اظهار داشت که کشاورزان مطمئن باشند که با ذخیره مناسبی از انواع کودهای کشاورزی در شبکه توزیع کود‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت.