اخبار

.

همایش یافته های نوین در مبحث تغذیه گیاهی و معرفی سبد کودی در سالن همایش موسسه تحقیقات پنبه کشور  با حضور  جمعی از محققین و اعضای هیئت علمی از دانشگاهها و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ، کارشناسان مدیریت زراعت، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، رئیس اداره تولیدات گیاهی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان، کارشناسان  بنیاد علمی نخبگان کشور در عرصه  کشاورزی و منابع طبیعی، اتحادیه تعاونی ها تولید و روستایی استان، کارگزاران توزیع و فروش نهاده های کشاورزی و با حضور مدیرعامل و کارشناسان فنی شرکت کشتکار سروین آسیا ((تولید کننده کود مایع آلی اسید هیومیک)) که با  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  نیزقرارداد دارد  برگزار شد.

 با راه اندازی باشگاه کشاورزان، بستر خوبی برای تولید کیفی و توزیع به موقع و سهل و آسان نهاده های کشاورزی فراهم شده است

  سرپرست شرکت خمات حمایتی کشاورزی استان گلستان  ضمن خیر مقدم و خوش آمد گوئی به حاضرین گفت دردنیای کنونی رقایت پذیری و بهره وری مهمترین  بخش توسعه کشاورزی محسوب می شود  تا بتوانیم با کاهش هزینه تولید به کیفی سازی فعالیت ها کمک کنیم تا فعالیت ها در این حوزه اقتصادی شود و انگیزه کشاورزان را بالا ببریم و این شرکت تلاش می کند بستر خوبی برای تولید کیفی، به موقع و سهل و آسان را فراهم نماید که کود های کشاورزی یکی از این مقوله ها است

جناب آقای مهندس حسام با بیان اینکه نیاز غذایی محصولات در گلستان طبق اعلام موسسه تحقیقات آب و خاک  در گروه  ماکرو ،مصرف:ازته، فسفاته و پتاسه معرفی شده است، گفت: باید در میزان مصرف کودهای شیمیایی به مصرف ۳۰۰ هزار تن برسیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

و اظهار داشت: در استان گلستان انواع کودهای ازته مانند:اوره و سولفات امونیوم ، کود فسفاته مانند:سوپر فسفات تریپل، سوپر فسفات ساده و فسفات دی آمونیوم، انواع کودهای پتاسه مانند: سولفات پتاسیم و کلرو پتاسیم (پودری و گرانوله) توزیع میشودکه توزیع کود های ریزمغذی و آلی هم در سبد کالایی شرکت قرار گرفته است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهار کرد: برنامه‌ای که برای توزیع کود شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار ما گذاشته‌ شده ۱۳۸ هزار تن است اما طبق برنامه‌ریزی خود شرکت خدمات حمایتی گلستان تصمیم داریم به ۱۵۰ هزار تن توزیع کود در سال جاری برسیم. وی بیان داشت: بالای90 درصد کودهای موجود در بازار توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان توزیع می‌شود

حسام با اشاره به توزیع کود های آلی درسبد کالایی شرکت اظهار داشت: کود های آلی علاوه بر تامین مواد غذایی گیاه، خواص فیزیکی خاک رابهبود می بخشد و می تواند  باعث بهتر شدن راندمان تولید کشاورزی گردد و  درادامه افزود: متأسفانه میزان مواد آلی در خاک‌های گلستان زیر یک درصد بوده   و تلاش می کنیم  تا بتوانیم میزان موادآلی خاک را افزایش دهیم.

 در خاتمه افزود: با راه اندازی باشگاه کشاورزان بستر خوبی برای تولید کیفی و توزیع به موقع و سهل و آسان فراهم شده است و خط ارتباطی 1559، آماده ثبت و سفارش و پاسخ به تمام تقاضاها و نیازهای کشاورزان و بهره برداران است.

 ازتولیدکنندگان دانش بنیان بخش کشاورزی حمایت می شود

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت تأمین کودهای آلی، زیستی، بیولوژیک و کودهایی که منشأ دانش‌بنیانی دارند برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فتاح شعبانی بابیان اینکه تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور را افزایش دهیم، افزود: در حال حاضر ۱۹ مورد کود در سبد خودداریم که نسبت به سال گذشته حدود  20 درصد رشد داشته است.

وی از عقد قرارداد با ۲۳ برند برای تأمین ۱۹ نوع کود آلی کشور خبر داد و گفت: یکی از این شرکت ها در گلستان قرار دارد و به‌زودی تعداد قراردادها به ۴۰ شرکت می‌رسد.

شعبانی اظهار کرد: در سال ۹۴ برای نخستین بار بعد از سال‌های زیاد به عرصه نهاده‌های غیر یارانه‌ای که دولت برای آن‌ها یارانه‌ای تخصیص نمی‌دهد ورود پیداکرده‌ایم

مدیر بازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تصریح کرد: برای ایجاد بازار رقابتی کودها، تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی شرایطی را مهیا کنیم که چه ازنظر کمیت و چه ازنظر کیفیت بتوانیم با بازار رقابت‌پذیر باشیم، به همین دلیل شرایط فروش خود را تسهیل کرده و از حالت نقدی به حالت اعتباری درآوردیم.

شعبانی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکننده‌ها، تولیدکنندگانی که در درجه اول دانش‌بنیان بودند و درجه دوم در راستای تولید کودهایی هستند که آلودگی زیستی و محیطی ندارند ارتباط برقرار می‌کنیم و قراردادهایی را منعقد کنیم..

وی افزود: ازجمله کودهایی که در حال تأمین آن هستیم کودی است به نام «اسید هیومیک» که این ماده کاملاً آلی و در تأمین عناصر موردنیاز گیاه در خاک مؤثر است.

در ادامه دکتر ارزانش عضو هئیت علمی بخش تحقیقات و آب و خاک استان مطالب علمی و تخصصی خودرا در مبحث تغذیه گیاهی به سمع  ونظر عزیزان ارائه دادند

درخاتمه نیز از جناب آقای مهندس محمد مقصودلو کارگزار توزیع و فروش نهاده های کشاورزی این استان که در شبکه توزیع کارگزران کود کشور در توزیع کود سولفات آمونیوم رتبه برتر را کسب نمودند با اهداء لوح یاد بودی که از طرف جناب آقای دكتر شورج قائم مقام محترم مدیر عامل و معاون امور بازرگانی شرکت تنظیم شده بود از ایشان تجلیل بعمل آمد.

 

.

 

 


اخبار برگزیده