جناب آقای مهندس يزدان سيف: شرکت خدمات حمایتی كشاورزی و سایر دستاندرکاران از سرمایه گذاران هندی که برای ساخت کارخانه کود ازته در منطقه چابهار فعالیت میکنند، حمایت میکند.
مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا): سرمایهگذاری هندیها برای تولید انواع کودهای ازته در منطقه چابهار را مثبت خواند و گفت: توافق برای سرمایهگذاری مشترک و تولید انواع کودهای اوره با استفاده از ظرفیتهای گاز ایران به توافقات اولیه با وزارت نفت و سازمان نیروهای مسلح رسیده است.
جناب آقای مهندس یزدان سیف در ادامه افزود: هر فعالیت اقتصادی که باعث افزایش سرمایهگذاری و صادرات بیشتر محصولات تولیدشده در کشور شود، بهطور قطع مزایای بسیاری را عاید کشور خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کشور ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است، اما بزرگترین مشکل کمبود یا نبود سرمایهگذاری است که در صورت جذب آن میتوان از پتانسیلهای موجود استفاده حداکثری کرد.
جناب آقای سیف در ادامه گفتند : هندیها برای تولید ۱۰ میلیون تنی کودهای ازته تفاهمنامه اولیه امضا کردند و ساخت کارخانه در منطقه چابهار میتواند اشتغال خوبی را برای جوانان این مرز و بوم ایجاد کند.
وی درباره برنامههای شرکت برای واردات متقابل نهادهها از کشور هند و سایر کشورها تصریح کرد: نخستین مرحلهای که باید در مزارع کشور اجرایی شود، بالا بردن عملکرد تولید کود در مزارع است، زیرا شاهد هستیم که برخی کشاورزان نمونه عملکرد ۹ تا ۱۲ تن در هکتاری را در مزارعشان دارند، در حالی که عملکرد در حال حاضر در برخی مزارع چهار تن است.
جناب آقای مهندس سیف یادآور شد: تلاش میکنیم بذر، کود و سایر نهادههای باکیفیت را از کشورهای مطرح دنیا وارد کنیم تا زمینههای ارتقاء تولید فراهم شود.
وی تأکید کرد: شرکت خدمات حمایتی كشاورزی از حضور سرمایهگذاران هندی و سایر سرمایهگذاران در حوزه نهادهها حمایت میکند.
باشگاه مشتریان قزوین سهشنبه افتتاح میشود
مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افتتاح رسمی نخستین باشگاه مشتریان در قزوین خبر داد و اظهار داشت: در سهشنبه هفته جاری نخستین باشگاه مشتریان کشور با عنوان میز خدمات زنجیره تأمین نهادههای کشاورزی در قالب باشگاه کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بهرهبرداری میرسد.
جناب آقای مهندس سیف همچنین گفت: برای آنکه باید نهادههای عرضه شده به بخش کشاورزی از استاندارد مناسب و کیفیت برخوردار باشد، لازم به وجود خدمات پس از فروش نیز هست تا کشاورزان نسبت به مصرف نهادههای مورد نیاز با دانش کافی و لازم برخورد شوند.
وی در ادامه افزود: این موضوع یکی از وظایف زنجیره عرضه است که این امر نیازمند رابطه دوسویه با کشاورزان است.
مهندس سیف خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر است از کانال ارتباطی باشگاه مشتریان استفاده کنیم که در این باشگاه خدمات مختلف فنی، مالی، مشاورهای، بازرگانی و اطلاعرسانی به کشاورزان ارائه میشود تا بتوانند نسبت به بهرهگیری مطلوبتر از نهادهها اقدام کنند.
وی ادامه داد: از مهمترین خدمات باشگاه میتوان به آزمایش خاک و آب و ارائه نتایج بهصورت رایگان با تخفیف ۶۰ درصدی، کارت خرید اعتباری از پایانههای فروشگاهی و مرتبط شرکت، صدور نسخه مصرف نهادههای کشاورزی، ارائه آخرین اطلاعات هواشناسی و مشاوره در جهت عکسالعمل مناسب اشاره کرد و همچنین مشاوره فنی در حوزه مصرف نهادههای کشاورزی، تأمین و تحویل غیرحضوری نهادههای مورد نیاز کشاورزان در محل مورد تقاضا و پاسخگویی به شکایات و دریافت پیشنهادات از دیگر خدمات این باشگاه است.
جناب آقای سیف در پایان تصریح کرد: اگر کشاورزان مشکل بدحسابی نداشته باشند، بانک کشاورزی کارت اعتباری به آنها میدهد و توسط آن میتوانند نسبت به خرید نهادههای مورد نیاز خود بهصورت اقساط اقدام کنند.
لينكهای مرتبط: