اخبار

مدیر شرکت خدمات حمایتی کرمانشاه گفت: در سال جاری در استان نه تنها کمبودی در زمینه تامین کودهای شیمیایی نداشته ایم بلکه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته انواع کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان هشت درصد بیشتر توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،

علیرضا اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه و تقویم زراعی کشت در مناطق مختلف؛ کودهای فسفاته، پتاسه و ازته مورد نیاز کشاورزان در کیسه های 50 کیلوگرمی استاندارد باقیمت مصوب فسفات تریپل 55هزار تومان، کود اوره 38هزار و 500 تومان و سولفات پتاسیم 75 هزار تومان تدارک دیده شده و از طریق شرکت های پخش کود، در سراسر استان در حال توزیع است.
وی تصریح کرد: تاکنون 98 درصد سهمیه پتاسه و 92 درصد سهمیه کود فسفاته از مبادی جنوبی و تولیدات داخلی و بیش از 30 هزار تن کود ازته به استان تخصیص داده شده و در حال توزیع است.
وی اضافه کرد: باتوجه به وضعیت مطلوب تامین و تدارک کودهای شیمیایی، کشاورزان کودهای مورد نیاز خود را براساس اولویت کاشت غلات و محصولات پاییزه و فقط از طریق شبکه رسمی کارگزاران مجاز تهیه کنند.
وی افزود: توزیع انواع کودهای شیمیایی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و با صدور حواله به کشاورزان و از طریق شبکه رسمی کارگزاران انجام می شود و با کودهای خارج از شبکه و غیر استاندارد برخورد قانونی می‌‌ شود.
شرکت خدمات حمایتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و شرکتی صد درصد دولتی است که وظیفه تامین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی را به عهده دارد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
امسال گندم در سطح 413 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان شامل 97 هزار هکتار گندم دیم و 316 هزار هکتار گندم آبی کشت شد.

اخبار برگزیده