اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات و حمایتی کشاورزی استان بوشهر

آقای مهندس شاپور رضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خبرداد :

نشست صمیمی جناب آقای دکتر جمیری و هیات همراه در شرکت وديدارباكاركنان درمورخ پانزدهم مهر ماه سال جاری انجام گردید.

ابتدا آقاى رضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ضمن عرض خیر مقدم و تشکر فراوان بابت حضور ارزشمند و پرخیر و برکت جناب آقای دکتر جمیری و هیات همراه جهت بررسی مسائل و مشکلات و رفع دغدغه های کشاورزان که باعث ایجاد انگیزه بيشتر برای مجموعه می گردد، قدردانی نمودند.

سپس آقای رضائی به شرح وظائف و فعالیت های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پرداختند و اشاره نمودند در سالی كه به فرمايش مقام معظم رهبرى به سال جهش تولید نامگذارى شده، وظیفه ما را در خدمتگذارى به كشاورزان عزيز دوچندان نموده است.

ایشان گفتند: تعهداین شرکت در زمینه تامین کودشیمیایی اوره براى كشاورزان درسطح كشور از توليدات پتروشیمی عسلویه به میزان بیش از یک ميليون تن بوده است که تاکنون معادل ۴۹۹ هزارتن آن حمل و نسبت به مدت مشابه بيش از ۵۰ درصد افزایش حمل داشته ایم.

وی همچنین با اشاره به تامین و تدارک و حمل کود اوره داخل استان از سهمیه ابلاغی معادل ۴۰۰۰ تن به کارگزاران تحویل که بین کشاورزان توزیع گرديده و حدود ۱۰۰۰ تن نيز ذخیره سازی شده که در زمان پیک مصرف در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ایشان همچنین اضافه کرد: مقدار ۶۵۰ تن کود فسفاته و ۹۷۰ تن کود پتاسه در انبارهای سازمانی ذخیره سازی و آماده تحویل به کشاورزان عزیز می باشد. آقای رضائی خاطرنشان کرد باتوجه به آغاز كشت پاييزه، کشاورزان عزیز هیچ گونه نگرانی برای تامین به موقع و کافی کودهای شیمیایی موردنیاز نداشته باشند.

وى همچنين درخصوص افزایش قیمت کودهای وارداتی گفت: بیش از ۳میلیون تن کود درسطح كشور موردنیاز کشاورزان است که ٢/٤ میلیون تن یعنی ٨٠ درصد آن ازته (اوره) ميباشد که چون از محل تولیدات پتروشيمى هاى داخل کشور تامين ميشود هیچگونه افزایش قیمتى نداشته است.

آقاى رضائى گفت: مابقی کود موردنیاز یعنی معادل ۲۰ درصد آن کودهای فسفاته و پتاسه بوده که چون عمدتاً وارداتی و از خارج کشور تامین می گردد نیاز به تامین و تخصیص ارز داشته اند که به دلیل تحریمهای ظالمانه و شرایط خاص کشور و به استناد مصوبه دولت مشمول تخصیص ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) نگردیده و ارز نیمایی به آن اختصاص دادند که همین موضوع باعث افزایش قیمت کودهای مذکور شده است.ضمن اینکه نسبت به ارز آزاد بخشی از آن مشمول یارانه گردیده است. وی اشاره نمود: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور از طرف وزیر محترم جهادکشاورزی طرح خود کفائی کودهای فسفاته و پتاسه به شرکت خدمات حمایتی ابلاغ و با پیگیری هاى لازم و حمایت از کارخانه های داخل کشور و تامین مواد اولیه اقدامات موثری صورت پذیرفته است.که در همین راستا و با توجه به وجود ۲ کارخانه بزرگ تولید کود فسفاته دراستان، اقدامات لازم جهت واردات ٢ محموله (کشتى) معادل ٤٠ هزارتن خاك درانبار شركت هاى مذكورانجام و ذخیره گردید و همچنين در حال برگزاری انجام مناقصه جهت تخليه وبارگيرى ۵۰ هزار تن خاک فسفاته از محل ۵۰۰ هزارتن خاك طرف قرارداد باشرکت خدمات حمایتی كشور هستیم که برای اولین بار در سطح کشور و استان بوشهرصورت می پذیرد.

دراين جلسه جناب آقای دکتر جمیری نماینده محترم مردم شریف شهرستانهاى بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز رضایت از موارد مطرح شده، هدف از برگزاری این نشست را دیدار با کارکنان، بررسی مسائل و مشکلات تامین نهاده های کشاورزی و دلایل افزایش قیمت کود و همچنین پی گیری راهکارهای قانونی جهت کمک به حل مشکلات كشاورزان وفعالين این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد با تعامل، همدلی و پی گیری مستمر، مشکلات مرتفع و شاهد رشد و توسعه بيشتر بخش کشاورزی در استان باشیم.

در پایان ایشان ضمن دیدار با کارکنان شرکت از تلاش و زحمات آنان قدردانی نمودند.


اخبار برگزیده