اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مرغداری ، دامپروری و شیلات ، با حضور جناب آقای مهندس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت و رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، جناب آقای مهندس اسفندیارپور مشاور وزیر و مجری طرح گندم و آقای دکتر حاجی بابائی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و آقای قیاسی معاون استاندار و آقای مهندس رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و آقای مهندس الیاسی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و جمعی از شرکت کننده ها در نمایشگاه افتتاح گردید .

در آئین افتتاحیه آقای مهندس رضوانی جلال ضمن خوش آمدگوئی به حضار به تشریح وضعیت کشاورزی استان پرداختند و بیان داشتند که 85% زمین های کشاورزی همدان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که در شرایط کنونی کمبود آب گام بلندی برای نگهداشت آب و حفظ منابع آبی می باشد.

آقای رضوانی جلال خاطر نشان کردند که در همه بخش های کشاورزی علی الخصوص در بحث گندم عملکرد مطلوبی داریم که امسال میزان خرید گندم از کشاورزان استان تاکنون به حدود 570 هزار تن رسیده است که رکورد جدیدی است که سابقه نداشته است . 

در ادامه آقای قیاسی به وضعیت کمبود بارش ها و متعاقب آن کمبود آب در کشور و در استان اشاره داشتند که بدلیل گرم شدن دو درجه ای هوا در استان وضعیت خشکسالی و خشک شدن رودخانه های استان را رقم زده است که هوشیاری همه ما را می طلبد که بحران را مدیریت کنیم.

در بخش دیگری از برنامه افتتاحیه آقای مهندس کشاورز به وضعیت کشاورزی کشور پرداختند و بیان داشتند بخش خصوصی می تواند هم به دولت و هم به تولیدکنندگان بخش کشاورزی کمک موثری داشته باشند .

سپس توصیه هائی در زمینه خاکورزی ، کشت های کم آب بر ، مصرف بهینه آب ، استفاده از بذور مقاوم ، نشاء کاری ، کشت در عمق مناسب ، کشت در پائیز و کشت دیم نخود و گندم و .... داشتند .

ایشان حفظ خاک را مانند حفظ آب را مهم دانستند که نباید از آن غافل شد و توصیه کردند که برای حفظ خاک زمین های کشاورزی را بدون پوشش رها نکنیم.

آقای دکتر حاجی بابائی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم به طرح های کشاورزی و دامی در استان اشاره داشتند که می تواند در اشتغال زائی و خودکفائی استان سهم بسزائی داشته باشد .

سپس نمایشگاه بدست آقای مهندس کشاورز افتتاح و در معرض بازدید کنندگان عزیز قرار گرفت.

این نمایشگاه با حضور 87 شرکت از استانهای کشور و برخی شرکت های خارجی از جمله کشورهای ایتالیا ، ترکیه ، هند و چین در فضایی بالغ بر 5000 متر مربع برگزار می گردد که توجه و تاکید برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان این نمایشگاه بر افزایش بهره وری و ضرورت های زیست محیطی با استفاده از ماشین آلات و ابزارهای با کیفیت و پردوام می باشد .

این نمایشگاه تا 26 مردادماه آماده بازدید کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی می باشد .


اخبار برگزیده