اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

 با حضور گروه اعزامی از کمیته فنی بذر معاونت فنی و تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، جناب آقای مهندس رستملو معاون محترم بذر، مهندس دولکو معاون محترم امور کود، مهندس جمالی معاون محترم  امور سم، سرپرست محترم  شرکت خدمات حمايتی كشاورزی استان گلستان و تیم کارشناسان فنی از مزارع پیمانکاران  تکثیری  و الگویی کشت بذر گندم بازديد بعمل آمد.

در اين بازديد مهندس حسام، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان،  با بیان این که کشت گندم در گلستان به عنوان یکی از محصولات استراتژیک از اواخر آبان ماه آغاز  و تا اواخر آذرماه ادامه  دارداکنون اکثر مزارع گلستان از نظر   فنولوژی مرحله گلدهی و تلقیح گل قراردارد و مهمترین دغدغه کشاورزان این دیار، نوع توزیع و کیفیت نهاده های کشاورزی کود و قارچ کش ها است که در بین پیمانکاران تکثیر بذر در بهترین شرایط توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره به فعالیت 17شرکت تولید کننده بذ گندم در استان  با بیان این  مطلب گفت: با توجه به کارخانه پروسس بذر این شرکت با تکنولوژی روز  دنیا با ظرفیت20 تن در ساعت که در نوع خود منحصر به فرد بوده و همچنین کارشناسان مجرب و متخصص همواره مدنظر مسئولین استانی و کشوری بوده  وکیفیت بذر گندم آن جزء بهترین بذر های تولیدی در سطح کشوربشمار می آید. و خاطر نشان کرد: در فرآیند تهیه بذور اصلاح شده ،  واحد ثبت و گواهی بذر و نهال  موسسه  تحقیقات ثبت مستقر در استان برای حفظ خلوص و سلامت بذر از مرحله کاشت تا برداشت و نیز فرآوری بذر نظارت کامل دارند.


وي تصریح کرد: در سال گذشته 43 هزار تن بذر گواهی شده و مادری گندم در سطح استان تولید شده است که در این عرصه، سهم این شرکت12 درصد بوده است.  وخاطرنشان کرد: این شرکت سالانه بر اساس سهمیه ابلاغی نسبت به تدارک انواع بذور گندم اقدام می نماید که برای سال زراعی96-95 با 71 نفر پیمانکار قرارداد کشت برای  تولید  طبقه  مادریN-91-17 ,N-87-20))   ومروارید))  در سطح 186 هکتار و برای تولید طبقه گواهی شده  ((مروارید ، گنبد و ((N-87-20 در سطح1461 هکتار منعقد نموده است که پیش بینی می گردد در سال جاری بیش از5000تن بذر اصلاح شده گندم توسط این  شرکت تهیه گردد.

مهندس حسام اضافه کرد: این شرکت  با توجه به شرایط خاص استان ، تنوع زراعی کشت و شرایط آب و هوایی طی چند سال گذشته  ظرفیت  هایی را برای خود تعریف و به مرحله اجرا گذشته است تا برای پیمانکاران  عزیزاین فرصت را مهیا نماید تا با بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان، نهاده  مورد نیاز خود را دریافت نمایند.


اخبار برگزیده