اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران

در راستای ابلاغیه معاون محترم وزیر در امور زراعت جلسه ای با حضور مدیر و کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ،کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ، رؤسای مراکز خدمات وکارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در مورخ24/2/98 برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، در این جلسه وضعیت کودی شهرستان مورد بررسی و برنامه ریزی جهت سهمیه کودی ابلاغی در شهرستان دماوند صورت گرفت . مهندس راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب که شهرستان دماوند پتانسیل خوبی برای جذب کودهای کشاورزی دارد، از تلاش و همکاری این شهرستان در سال 97 جهت تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی به خصوص مصرف کودهای فسفاته و پتاسه که در این مناطق بسیار حائز اهمیت است قدردانی کرد و گفت : امیدواریم امسال هم با توجه به شرایط سخت حاکم با همکاری یکدیگر بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم ؛ و با توجه به سهمیه ای که به این شهرستان اختصاص داده شده خواست براساس برش ماهانه و قبل از شروع فعالیت کشاورزان سهمیه خود را جذب کنند تا کشاورزان کود را به موقع دریافت کنند . وی همچنین نظارت و کنترل توزیع نهاده ها را خیلی مهم دانست و تأکید کرد : فروش کود فقط از طریق کارگزاریهای مجاز انجام شود و خارج از این شبکه به معنای کود قاچاق تلقی می شود و برای جلوگیری از فروش کودهای تقلبی نظارت و کنترل کافی صورت گیرد و نهاده ها براساس تأییدیه موسسه آب و خاک که یکی از ملاکهای شرکت برای کنترل کیفیت کودها می باشد عرضه شود تا کود مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد . وی با اشاره به شرایط فرصت طلبی و فرصت جویی که در هر زمینه ای وجود دارد از کمیته نظارت شهرستان خواست تا از تمام فروشگاههای عرضه نهاده های کشارزی بازدید به عمل آورند ؛ و نیز از کارگزاران خواست لیست هایی را با مشخصات کامل کشاورزان و میزان مصرف ، تهیه و در اختیار شرکت قرار دهند تا ضمن پایش ، کودهای یارانه دار با دقت و نظارت بیشتری به دست مصرف کننده واقعی برسد . و آمادگی خود را نسبت به تأمین کود مورد نیاز کشاورزان اعلام کرد . 

 در ابتدای جلسه مهندس خرمی معاون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ضمن خیرمقدم و قدردانی از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته با همکاری شرکت و تلاش کارگزاران در سطح شهرستان توانستیم عملکرد خوبی را در زمینه توزیع نهادها به بهره برداران داشته باشیم ، گفت: تأمین کودهای کشاورزی باید به موقع انجام و در اختیار کشاورزان قرار گیرد  و کارگزاران باید براساس سطح کشت و نیاز کشاورزان به آنها کود بفروشند و مطمئن شوند که کودهای کشاورزی به دست مصرف کنندگان واقعی (کشاورزان ) می رسد ؛ و تأکید کرد با اشخاصی که بدون مجوز اقدام به فروش کود در سطح شهرستان می کنند برخورد خواهد شد.

در ادامه روسای مرکز خدمات شهرستان دماوند و کارگزاران حاضر در جلسه با بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و هماهنگی مجموعه جهت توزیع نهاده ها در شهرستان پرداختند .

اخبار برگزیده