اخبار

.

جلسه گردهمایی مدیر شرکت خدمات حمايتی كشاورزی استان گيلان با مسئولین و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان رشت در محل سالن اجتماعات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با محوریت تغذیه گیاهی و تامین و توزیع کود های غیر تکلیفی و باشگاه کشاورزان تشکیل گردید .

در این جلسه ابتدا جناب مهندس محمدی مدیر شرکت، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) ، خیر مقدم به مدعوین مطالب خویش را شروع نمودند .

ایشان در خصوص شعار و هدف شرکت که کشاورزان با ما تنها نیستند و ماموریت شرکت شامل زنجیره عرضه نهاد های کشاورزی ، تغذیه گیاهی خاک و .... و استراتژی شرکت مبنی بر مدیریت زنجیره عرضه و یکپارچگی ، نو آوری و تحقق و توسعه و ارزیابی عملکرد خدمات و ......

تامین و توزیع مطلوب بر اساس پنج مولفه مورد نظر شرکت ، با کیفیت ، بموقع ، کافی، کم هزینه و سهل و آسان مطالبی عنوان نموده اند .

سپس در خصوص تغذیه گیاهی مطالبی به شرح ذیل عنوان نموده اند :

در خصوص تولید کشاورزی در جهان بر اساس مصرف کود های شیمیایی ، استفاده از کود های شیمیایی برای تامین و جبران مواد غذایی که با برداشت محصول از زمین خارج میشود .

در خصوص درصد جذب عناصر ازت ، فسفر، گوگرد و ...... و نیاز گیاهان به کودها پتاسه و گوگردی و مصرف بسیار کم فعلی آنها

مصرف فعلی کودها بیشتر ( 90% ) نیتروژنی و فسفاتی که زنگ خطری برای تولید محصولات کشاورزی سالم و تهدید برای امنیت غذایی کشور می باشد.

بررسی کود در جهان و پیش بینی فائو برای نیاز کود های شیمیایی در جهان بر اساس جداول ارائه شده و عملکرد در هکتار غلات در چند کشور و مقایسه آن با ایران با توجه به مقدار کود مصرفی آنها

معرفی سبد کودی شرکت و کیفیت کود های خارج از شبکه و افزایش تنوع کودهای غیر تکلیفی و ریز مغزی در شرکت طی سال اخیر و ایجاد سوپر مارکت(کارگزینی نمونه ) در هر شهرستان

آمادگی شرکت برای برگزاری دوره های آموزشی برای شناسایی کودهای شیمیایی

 سپس ایشان در خصوص باشگاه کشاورزان با سر شماره 1559 که در حال راه افتادن در گیلان همانند سایر استانها می باشد و خدمات قابل ارائه در این باشگاه شامل:

عضویت کشاورزان در باشگاه – انجام آزمون خاک با تخفیف ویژه ، اطلاعات هواشناسی برای سه روز آینده ، کارت اعتباری برای اعضاء برای خرید نهاده ها ی مورد نیاز و ارائه اطلاعات فنی و مشاوره ای در خصوص مصرف نهاده های کشاورزی مطالبی عنوان و از همه مسئولین و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی خواستند که کشاورزان بخصوص کشاورزان پیشرو را برای عضویت در باشگاه ترغیب نمایند.

در پایان مسئولین و کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان رشت ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل چنین جلسه پیشنهادهای خود را عنوان نموده و آمادگی خود را در راستای تشکیل دوره های آموزشی و عضویت کشاورزان در باشگاه اعلام نمودند.

 


اخبار برگزیده