اخبار

مدير عامل شركت خدمات حمايتي كشاورزي :
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تامین انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشاورزان برای فصل زراعی پیش‌رو خبر داد و گفت: با کمک دولت امسال نیز افزایش قیمتی در انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان اعمال نمی‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایسنا،علیرضا ولی اظهارکرد: در حال حاضر حدود 850 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای مانند ازته، فسفاته و پتاسته برای آغاز فصل زراعی پیش‌رو تامین شده و هیچ نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
وی افزود: کودهای غیر یارانه‌ای نیز به هر میزان که مورد نیاز باشد تامین شده است و کشاورزان نگران افزایش قیمت این کودها نباشند.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: امسال هم با کمک دولت شرکت‌های پتروشیمی همکاری کردند و هیچ گونه افزایش قیمتی در انواع کودهای شیمیایی اعمال نخواهد شد.
ولی اظهارکرد: بر اساس برآورد‌های موسسه تحقیقات آب و خاک میزان نیاز بخش کشاورزی به انواع کودهای شیمیایی عالی، زیستی و میکروبی حدود پنج میلیون تن برآورد شده است که در حال حاضر بخشی از آن از تولید داخل تامین و بخشی دیگر به کشور وارد می‌شود، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صددیم تا طی 10 سال آینده، سالانه 10 درصد به میزان تولید داخل اضافه کنیم و از سوی دیگر 10 درصد از واردات انواع کود کاهش یابد تا در این بازه زمانی بتوانیم به خودکفایی در این زمینه برسیم.
وی گفت: از سیاست‌های آینده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کاهش دخالت دولت در زمینه‌ی تامین و تولید نهاده‌های کشاورزی است؛ بنابراین جلسات مختلفی با تولید‌کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی برگزار کردیم تا با برنامه‌ای هدفمند بستر را برای رقابتی آزاد و سالم بین آنها فراهم کنیم که البته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سازمان حفظ نباتات وظیفه نظارت بر اجرای این وظایف واگذار شده به بخش خصوصی را دارد. 
منبع : وبسايت وزارت جهاد كشاورزي 
اخبار برگزیده