اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید  هزار  جریبی  مدیر   شرکت  خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان   گلستان   به  نقل   از رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس از کشت ۱۵ هزار و ۴۶۰ هکتار زراعت بهاره و تابستانه در این شهرستان خبر داد و گفت که سطح زیر کشت امسال این اراضی در مقایسه با سال قبل به دلیل خشکسالی حدود ۳۹ درصد کاهش یافت.

عبدالملک آرخی اظهار داشت: کاهش شدید بارش‌ها در سال آبی جاری (مهر ۹۹ تاکنون) باعث افت سطح منابع آبی، خشکسالی کم سابقه و در نتیجه کم شدن سطح کشت زراعت بهاره و تابستانه گنبدکاووس شده است.

وی افزود: امسال کشاورزان گنبدی در ۱۵ هزار و ۴۶۰ هکتار زراعت بهاره و تابستانه از جمله "پنبه، شالی، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، هندوانه خوراکی و آجیلی، سویا، آفتابگردان، ماش، خربزه، کنجد، گوجه فرنگی و خیار" کشت کردند.

آرخی اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت زراعت بهاره و تابستانه در گنبدکاووس مربوط به پنبه با ۶ هزار و ۴۸۱ هکتار، شالی با پنج هزار و ۸۰۰ هکتار و هندوانه خوراکی با هزار و ۵۷۵ هکتار است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس با بیان اینکه از چند هفته پیش برداشت برخی محصولات بهاره مانند هندوانه، خربزه و گوجه و خیار در این شهرستان شروع شده گفت که برداشت بقیه محصولات نیز به تدریج آغاز و تا اوایل پاییز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: استمرار خشکسالی و گرمای بالای هوا به بخشی از زراعت بهاره و تابستانه گنبدکاووس خسارت زد که برآورد حجم خسارت در دستور کار کارشناسان جهادکشاورزی قرار دارد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی بویژه غلات به شمار می‌رود

اخبار برگزیده