اخبار

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی،

مهندس حمیدرسولی عضوهیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ضمن تاکید بر تامین مکفی و مناسب انواع کودهای کشاورزی برای کشت زراعی آتی اعلام نمود هیچ دغدغه یی در حوزه ی تامین کود از منابع داخلی و خارجی نداریم ایشان با اشاره به تداوم سیاست های حمایتی وزارت جهادکشاورزی در ارتباط با قیمت فروش کودهای کشاورزی افزود: در سال زراعی جاری نسبت به میانگین مصرف کود در دهه نود باتوجه به افزایش تقاضای کشاورزان 28% طی ده ماه گذشته افزایش مصرف داشته ایم.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با استفاده از شبکه ی توزیع خود که شامل 3500 کارگزار است، توانست با همت و همراهی دلسوزانه ی شرکت های پتروشیمی داخلی به ویژه در نیمه دوم سال جاری به خوبی نیاز داخلی را پوشش داده و پاسخ گوی تقاضای کشاورزان باشد. در این مصاحبه با رسانه ها که خبرنگاران حدود 30 روزنامه، خبرگزاری و رسانه ی آنلاین حضور داشتند آقای مهندس رسولی اظهار نمود که در حال حاضر بالغ بر 2/1 میلیون تن معادل 84% از برنامه ی تکلیفی وزارت متبوع برای تامین انواع کودهای کشاورزی در  ده ماهه اول سال از منابع داخلی و خارجی تامین و تدارک شده است. امسال سومین سالی است که کودهای کشاورزی برنامه تکلیفی این کشور مشتمل بر کود اوره، فسفاته و پتاسه افزایش قیمت نداشته اند.

ایشان با اشاره به ذخیره استراتژیک 225 هزارتنی انواع کودهای کشاورزی در انبارهای شرکت در سراسر کشور اعلام نمود: باتوجه به وضعیت مناسب تامین کود از منابع داخلی و خارجی حفظ این ذخیره استراتژیک خط قرمز این شرکت است. ایشان با تاکید بر توجه به خوداتکایی در تامین و مصرف کودهای کشاورزی اظهار داشت 81% تامین کودهای کشاورزی این شرکت از منابع داخلی صورت می گیرد که در این میان کود اوره با 100% تامین از منابع داخلی بیش ترین رقم را داراست.

در ادامه ی این جلسه خبرنگاران با پرسش در موضوعات مربوط به تامین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی جلسه را به پایان رساندند.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره آقایان: مهندس شمس اله ملازاده معاون امورفنی و کنترل کیفی و علی علیزاده معاون اموربازرگانی حضور داشته و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مشاهده ی همین خبر در سایر رسانه ها:

خبرگزاری ایرنا: قیمت کودهای کشاورزی در سه سال اخیر ثابت مانده است

خبرگزاری مهر: کودکشاورزی فعلا گران نمی شود/افزایش 23 درصدی مصرف

خبرگزاری تسنیم: قاچاق کود به خارج زیاد نیست

خبرگزاری اگنا: سیاست دولت در تامین کودهای کشاورزی، حمایتی است/ پتروشیمی های تولیدکننده کود در لیست متخلفان ارزی نیستند

روزنامه جمهوری اسلامی ایران: ثبات قیمت سه ساله کودشیمیایی یارانه یی

روزنامه سبزینه: اجازه افزایش قیمت کودهای کشاورزی را نمی‌دهیم

دهقان نیوز: برنامه ای برای افزایش قیمت های کود شیمیایی نداریم.

 


اخبار برگزیده