اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان گلستان ، از بازدید قطعه50 هکتاری مزارع   مجتبی  حسینی  مقدم  پیمانکار تکثیری کار گندم این شرکت در منطقه خان ببین خبرداد.

وی تصریح کرد: این بازدید با حضور نور زیارت  کارشناس واحد ثبت و گواهی بذر و نهال استان و حمید رضا جباری کارشناس فنی این شرکت  و وضعیت پنجه  زنی مزرعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه  هزار  جریبی  افزود :علف هاي هرز موجب كاهش عملكرد محصول از نظر كمي و كيفي مي شوند به همين دليل شناسايي دقيق علف هاي هرز پس از سبز شدن گندم و زمان مناسب مبارزه با آنها در اولويت است

. وی  تاکید کرد: به منظور جلوگيري از ايجاد مقاومت علف هاي هرز تلاش بر اين بوده كه  پیمانکاران  تکثیری  کار از علف كش هاي جديد استفاده كنند و در واقع از سمومي استفاده شود كه طيف وسيعي از علف هاي هرز را مهار كند.

 همچنین به پیمانکار توصیه شد:   با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای ظهور و اپیدمی شدن بیماری های برگی ؛ کشاورزان مزارع خود را  با قارچ کش سم پاشی  کنند

هزار  جریبی خاطرنشان  کرد:   پیمانکاران  تکثیری   گندم می توانند  قارچ کش فولیکور با  قیمت  یارانه ای را  براساس برش  شهرستانی و کارگزار معین  معرفی شده  از طرف مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان  تهیه  نمایند.

اخبار برگزیده