اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی 

معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر وجود شماره ثبت و رعایت مفاد آن برای کودهای شیمیایی تولیدی الزامی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سمنان، شمس‌ا... ملازاده در جمع گندمکاران خبره و پیمانکاران بذری سمنان در  مرکز آموزش جهاد کشاورزی شهرستان آرادان، اظهار داشت: رعایت استاندارد اجباری کودهای شیمیایی با جدیت از سوی وزارت جهادکشاورزی پیگیری می‌شود و تولید کنندگان نیز ملزم به رعایت استانداردهای اجباری هستند.
وی افزود: بر اساس مفاد شماره ثبت، یک کمیته متشکل از سازمان جهاد کشاورزی  و دستگاه‌های مرتبط در استان، پایش مستمر کودها را انجام خواهند داد و از توزیع محموله‌های فاقد کیفیت و عدم  تطابق با شماره ثبت جلوگیری و با عاملین تولید برخورد قانونی خواهد شد.
مشاور معاون وزیر در امور زراعت و معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، با اشاره به اهمیت تولید بذر گندم گفت: به دنبال تهیه بذور با کیفیت عالی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد هستیم و بذور تولید شده را بر اساس آیتیم‌های فنی مورد نظر خریداری می‌کنیم و برای کشت سال بعد در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به افتتاح  باشگاه مشتریان در دو استان فارس و قزوین گفت: این باشگاه‌ها خدمات رایگان، آزمایش خاک، تحویل کود در محل مزرعه و خدمات پس از فروش  نهاده‌ها را  انجام می‌دهند.
ملازاده با اشاره به نقش کودها در کیفیت محصول و افزایش عملکرد  50 درصدی محصول بیان داشت: کودهای بدون المنت‌های لازم همانند خاک است و وزارت جهاد کشاورزی مصمم است کیفیت کودهای تولیدی را ارتقا دهد و با تولید و عرضه کننده کودهای بی‌کیفیت حتما برخورد خواهد کرد.
 

اخبار برگزیده