اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشتاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی  استان، از توزیع کود‌ شیمیایی برای آبزیان و ماهیان گرمابی طبق برنامه، در استان خبر داد و گفت: در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.

 وی تصریح کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تامین و توزیع کود‌ از  طریق  کارگزاری  های آبزیان   گنبد  و ماهی  طلائی انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و پرورش دهندگان  ماهی برای   تامین کود مورد نیاز خود( کود اوره ، نیترات آمونیوم سولفات و  سوپر فسفات تریپلTSP طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه کنند.

هزار جریبی. از توزیع کود در نه ماهه سال جاری  به میزان1104 تن برای مصارف مزارع آبندان پرورش ماهیان گرمابی و میگو در شهرستانهای استان خبر داد.  از این  میزان559 تن مربوط به آبزیان گنبد و545 تن مربوط ماهی طلائی می باشد

  و تاکید کرد: در زمینه نگرانی برخی پرورش دهندگان  استخر های ماهیان گرمابی در خصوص افزایش قیمت کود‌های شیمیایی افزود: این افزایش قیمت‌ها بر اساس مصوبات دولت بعلت تغییر نرخ ارز تخصیصی به کود‌های وارداتی  فسفاته) اتفاق افتاده است بنابراین  می توانند  با مراجعه به  شعبات بانک کشاورزی  پس از دریافت کشاورز کارت نسبت به خرید نهاده مورد نظر اقدام نمایند.

کلمات کلیدی : توزیع کود آبزیان
اخبار برگزیده