اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

کشاورز کارت برای اولین بار در کشور با حضور ویدئو کنفرانسی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور در خراسان جنوبی رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه ارز تخصیصی به نهاده‌های کشاورزی از رسمی به نیمایی تغییر داده شد، گفت: این موضوع منجر به افزایش قیمت نهاده‌ها و مشکلاتی برای کشاورزان شد.
آقای مهندس رسولی با بیان اینکه پس از افزایش قیمت، وزارت جهاد کشاورزی به دنبال راهکاری برای کاهش مشکلات کشاورزان بود افزود: در این رابطه پس از هماهنگی با بانک کشاورزی توزیع کشاورز کارت در دستور کار قرار گرفت.

 و‌ی با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان برای شارژ این کارت‌ها در نظرگرفته است، گفت: برای هر هکتار ۲ میلیون تومان و تاسقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به بهره برداران حوزه غلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: این تسهیلات برای خرید کود‌های فسفاته و پتاسه با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله پرداخت می‌شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم سهم خراسان جنوبی از دو هزار میلیارد تومان اعتبار را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت غلات است که ۶۵ هزار تن غلات تولید می‌شود.

غلامرضا قوسی بهره برداران بخش غلات را ۲۵ هزار بهره بردار اعلام کرد و گفت: ۳۳۸ بهره بردار بخش غلات در استان شناسایی شدند که امروز در این مراسم به سه بهره بردار کشاورز کارت پرداخت شد.
وی تامین نهاد‌ه ها و کود‌ها را از دغدغه‌های کشاورزان دانست و افزود: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در حوزه غلات تأمین نهاده‌ها از اولویت‌های ماست که کشاورز کارت در این راستا اجرا شد.

عابدی معاون هماهنگی امور استاندار رونمایی از کشاورز کارت را اقدامی مناسب برای حل مشکات کشاورزان دانست و افزود: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا مشکلات کشاورزان به خصوص گندمکاران را حل کنیم.

اخبار برگزیده