اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خئمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان،مید  هزار  جریبی مدیر  شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزری استان گلستان ، با اشاره  به آمار  تامین  کود ازته  با بیان   مطلب  گفت: از ابتدای سال جاری  تاکنون 80هزارو68 تن  انواع کود ازته تامین شده است که درمدت  مشابه سال قبل  که 67 هزارو 178 تن بوده،19درصد رشد داشته است.

. وی با تاکید بر این نکته  همزمان  که کشت پائیزه در  استان آغاز شده  بود مشکلی در تامین این نهاده استراتژیک وجود نداشت  در ادامه تصریح کرد: کود شیمیایی ازته  شامل  اوره   که پرمصرف ترین کود   درسبد کودی یارانه ای این شرکت   می باشد باهمان  قیمت ثابت سال زراعی گذشته جاری عرضه می شود و لازم است کشاورزان گران تر از این قیمت خریداری نکنند.

وی با اعلام این که کارگزاری ها ی این  شرکت تنها مرجع توزیع کود شیمیایی هستند و کشاورزان فقط از این کارگزاری، کود مورد نیاز را خریداری کنند . وی خطاب به کشاورزان گفت: به دلیل پویایی کود اوره مصرف یک بار آن قبل  از کشت  توصیه نمی شود و مصرف آن باید چند باره به صورت پایه و سرک مورد تاکید است ومصزف آن باید براساس آزمون خاک و نیاز گیاه ومشورت کارشناسان پهنه مراکز خدمات مدیریت جهاد  کشاورزی  شهرستانها مد نظر قرار گیرد.

کلمات کلیدی : تامین کود اوره
اخبار برگزیده