اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، 

جلسه هم اندیشی کار گروه تخصصی بذر در استان گلستان با حضور سرپرست شرکت و اعضاء کارگروه  برنامه ریزی و هماهنگی بذر تشکیل شد. 

ابتدا مهندس حمید هزار جریبی سرپرست شرکت استان امروزه راهبرد اصلی شرکت نهادینه شدن موضوع است که اهمیت زیادی دارد و در کل شرکت نقش کلیدی دارد اعضا کارگروه باید اقدمات زیر بنایی را بدرستی تفکر و طراحی کنند و کار ها  را با مشارکت و  کار تیمی همراه سازند.

وی تصریح کرد:  سرلوحه دادن  منویات  مدیرعامل محترم  و اعضا هیئت مدیره شرکت  وتوجه جدی با هدف هماهنگی بیشتر و رفع دغدغه ها و نگرانی ها  در فروش  بذر گندم با توجه به سنواتی بودن و ایجاد فضای رقابتی بین 16 شرکت تولید کننده بذر باید اعمال مدیریت گردد تا لطمه ای به فروش بذر تا فرصت باقی مانده کشت گندم وارد نشود که لازمه بهره مندی آن توجه جدی به منافع ملی و استانی است درادامه افزود:  به روز رسانی آمار فروش بذر، زمينه‌ساز ارزيابي ميزان موفقيت در تحقق برنامه‌  است که زمينه تصميم‌گيري‌هاي مناسب را فراهم می نمايد. لذا جمع آوری  آمار باید بصورت کیفی و  منسجم انجام گیرد.

این شرکت یک شرکت بازرگانی  است، که موفقیت یا ارزیابی ما تنها با صورت مالی سنجیده می شود که در بحث  عاملین فروش بذر باید به جایی برسیم که در موعدمقرر ،مطالبات وصول گردد. در ادامه این نشست مسئولان واحدهای مختلف به تفصیل پیرامون موضوعات مطرح شده، به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه، منتهی به اتخاذ تصمیم شد.

  1. تشکیل جلسه  کارگروه با هماهنگی قبلی و با دستور کار جلسه  در روز یکشنبه مورخه20/8/97راس ساعت9 صبح ؛

2- در سهمیه بذری و برش شهرستانی، الباقی  بذر با حجم موجود تنظیم  و به اداره بذر و نهال شرکت گزارش تا به  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها اعلام گردد(گنبد گواهی شده)؛

3- برگزاری به موقع جلسه با کارگزاران بذر به منظور فراهم سازی پیش زمینه های تکمیل فرم یارانه بذر و واریز وجوه حاصل از فروش بذر به حساب شرکت؛

4- روند فروش بذر گندم با جدیت بیشتری ادامه یابد؛

5-  تسریع در جابه جایی سهمیه تخصیصی بذر گندم شرکت دانه های روغنی گرگان ؛

 6-  ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی  در عقد قرارداد با کارگزاران توزیع بذر گندم ؛

 7-رفع به موقع دغدغه های عاملین فروش بذر گندم( تخصیص  سهمیه کودی بعنوان سبد حمایتی)؛

8- تهیه بانک اطلاعاتی کشاورزان پیشرو  پنبه کار استان که تناوب کشت  آن گندم می باشد. به منظور اطلاع رسانی و زمینه سازی فروش حداکثری بذر گندم .

جلسه در تاریخ سیزدهم آبان ماه برگزار شد.

اخبار برگزیده