اخبار

آقای مهندس ملازاده معاون محترم فنی و امور تولیدی شركت خدمات حمایتی كشاورزی نیز در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تكنولوژی كشاورزی، نهاده ها محصولات و خدمات وابسته حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات حمایتی كشاورزی به نقل از خبرگزاری ایانا،

 جناب آقای مهندس عباس کشاورز معاون محترم وزیر جهاد كشاورزی، در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی اصفهان در قسمتي از سخنان خود با بیان این که امروزه به‌دلیل پیشرفت تکنولوژی تعداد کودهای مصرفی کشاورزی به لحاظ تنوع به سه‌هزار و 200 رقم رسیده است، گفت: این تکثر ارقام کود، انتخاب را برای خود کشاورزان سخت می‌کند. دغدغه‌ای که اهمیت گرفتن آزمون خاک و نوع و میزان کود مصرفی را دوچندان می‌سازد.

ايشان در بخش‌های مختلف سخنرانی خود بر یک امر تأکید بسیاری داشتند و آن اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش است، لذا یکی از راه‌کارهای این مهم را برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سراسر کشور به‌ ویژه استان‌های با حجم بالای فعالیت‌های کشاورزی دانستند. معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی می‌کوشید ضمن اشاره به نقش اطلاعات درست از نحوه مصرف کود و سموم در اقلیم‌ها و محصولات مختلف، بر فرهنگ‌سازی استفاده درست از واژگانی مانند سم تأکید کند؛ آنجا که از همگان خواهش کرد به جای کاربرد واژه سم، از "آفت‌کش" استفاده شود.

مهندس کشاورز تأکید داشت باید تمهیدات جدی اندیشید تا کشاورزان از سموم (آفت‌کش‌های) کم‌خطر استفاده کنند و با هدف کیفی‌سازی امور طی دو سال اخیر کوشش شده تا بازار آفت‌کش‌ها به بخش خصوصی سپرده شود و در این راستا تعامل خوبی نیز میان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی ایجاد شده است؛ اگرچه در نقطه مقابل این واگذاری‌ها، بخش خصوصی در مصاحبه‌های مختلف رسانه‌ای، در حق وزارت جهاد کشاورزی کم‌لطفی می‌کند.

  


اخبار برگزیده