اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی به نقل از مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان اظهار کرد: کشت پاییزه گندم، جو و دانه‌های روغنی در سطح ۱۵۷۰ هکتار اراضی زراعی شهرستان درمیان از اواسط مهرماه آغاز شده است که بیشترین آن مربوط به گندم است.

وی افزود: مهم‌ترین کشت‌های پاییزه شهرستان شامل گندم، جو و دانه‌های روغنی است، از نظر سطح کشتزارها ۷۰ درصد متعلق به گندم، ۲۹ درصد جو و یک درصد به دانه‌های روغنی اختصاص دارد.

وی، ارقام بذور اصلاح شده گندم آبی کشت شده در شهرستان را شامل (پیشگام، ارگ ونارین) اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه بذور اصلاح شده نسبت به ارقام محلی از مقاومت بالایی نسبت به بیماری زنگ زرد گندم در زمان بارندگی بهاره و کاهش ریزش دانه در زمان برداشت محصول و افزایش تولید حداقل دو برابری را درپی دارد، توصیه می‌شود کشاورزان را از این بذور استفاده کنند.

محمد مهدی سعیدی بر گسترش کشت مکانیزه، استفاده از تقویت بافت خاک و افزایش ماده آلی خاک با استفاده از روش‌هایی مانند برگردان یقایای برداشت محصولات زراعی و کشت کود سبز(منداب) و سایر روش‌های کشاورزی حفاظتی مانند کشت مستقیم مکانیزه، استفاده صحیح از کودهای آلی و استفاده به اندازه و بهینه از کودهای شیمیایی تاکید کرد.

 

اخبار برگزیده