اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر

آقای مهندس شاپور رضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر به نقل از رضا حسین پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: مناسب‌ترین زمان کشت گندم در این استان از اوایل آبان تا اوایل آذر است. 

او افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود در ۹۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان گندم کشت شود که از این میزان ۸۲ هزار هکتار دیم و بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار آبی خواهد بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال ۱۴۳ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد که البته یک دوره ۵۰ روزه خشکی و بی بارانی هم داشتیم که به مزارع دیم در شهرستان دیلم خسارت وارد کرد.

آقای رضائی عنوان کرد: برداشت گندم در دوره گذشته، از ۱۶ فروردین ۹۹ آغاز شد و تا ۱۵ خرداد ادامه داشت و اولین گندم برداشتی استان هم مربوط به بخش بردخون شهرستان دیر بود.

او افزود: اعلام هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی‌ها در پاییز، بسیاری از کشاورزان را درکشت گندم دیم مردد کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: برای امسال ۱۱ هزار تن بذر شامل سه رقم بذر آبی و ۶ رقم بذر دیم تهیه شده که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تن آن بوجاری و ضدعفونی شده است و از طریق تعاونی‌های تولید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

آقای رضائی عنوان کرد: پارسال نرخ تضمینی گندم ۲ هزارو ۵۰۰ تومان با رطوبت ۱۲ درصد اعلام شد و امسال نرخ خرید تضمینی ۴ هزار تومان اعلام شده است. او، با اشاره به اینکه گندم تولیدی در دو سال اخیر توانسته تمام نیاز استان را تامین کند، افزود: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر، گناوه، بوشهر، دیلم و تنگستان به ترتیب بیشترین میزان تولید گندم را در استان دارند. وی گفت: پارسال از بیش از ۱۰ میلیون تن گندم تولیدی کشور، سهم استان بوشهر ۱۴۳ هزار تن بود.

آقای رضائی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از ۳ هزار تن کود در انبار های سازمانی ذخیره و بیش از ۴ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاری های منتخب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بین کشاورزان توزیع شده است. ایشان خاطر نشان کرد: کشاورزان جهت تامين بموقع كود موردنياز بخصوص كودهاى پايه(فسفاته وپتاسه) اقدام نمايند.

اخبار برگزیده