اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

 حمید هزار  جریبی مبه نقل از  حسین ممشلی مدیر جهادکشاورزی آزادشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: در روستا‌های کوهستانی زعفران‌خیز آزادشهر، بیش از هزار بهره‌بردار و زعفران‌کار در سطحی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، صبح زود قبل از طلوع آفتاب با سبد و ظروف برداشت روانه مزارع می‌شوند.
او افزود: برداشت زعفران تا ساعتی از روشنایی صبح انجام و گل‌ها برای تمیز کردن و جدا کردن کلاله‌ها (سرگل) به منازل روانه می‌شود.ممشلی ادامه داد: برداشت زعفران معمولاً از اواسط مهرماه شروع و تا ۱۵ آبان ادامه دارد و معمولاً ۵ الی ۷ چین دارد که بیشترین حجم گل، مربوط به چین سوم و چهارم است.او افزود: میانگین قطعات اراضی تحت کشت زعفران در شهرستان آزادشهر یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار مترمربع است.
ممشلی با بیان اینکه از ۹۰ الی ۱۲۰ کیلوگرم گل تازه زعفران، حدود یک کیلوگرم سرگل خشک به دست می‌آید، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران خشک تولید شود که بیانگر برداشت حدود ۱۷ تن گل رعفران است.مدیر جهادکشاورزی آزادشهر تاکید کرد: عملکرد مزارع زعفران و همچنین کیفیت محصول زعفران این شهرستان در حد ممتاز است. هزار جریبی از توزیع کود های کشاورزی برای کشت زعفران خبرداد.

اخبار برگزیده