اخبار

کرج- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: با توجه به افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه بر اساس تبدیل ارز رسمی به نیمایی، افراد سودجو بیکار ننشسته و شاهد عرضه کودهای کم کیفیت، بی کیفیت و گاهی هم کودهای تقلبی در سطح استان هستیم.

علی اکبر ندرلو در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با اختلاف قیمتی که در بازار ایجاد شده کودهای کم کیفیت و بی کیفیت در سطح شهرستان کرج توزیع می شود که ما اصلا" توصیه نمی کنیم از افراد غیر رسمی تهیه کنند.

ندرلو اظهار کرد: ما از کشاورزان عزیز تقاضا داریم که حتما کودهای مورد نیاز را از طریق کارگزاری های رسمی شرکت خدماتی در شهرستان ها و یا با مراجعه مستقیم به انبار های شرکت خدمات حمایتی تهیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کودهای تقلبی برای محصولات آسیب دارد یا خیر، گفت: اگر این کود را به آزمایشگاه خاک و آب ببریم و آنالیز شود یقینا" با دو وضعیت روبره رو خواهیم بود. اول اینکه اصلا ماده موثره ندارد، دوم اینکه گاها از مواد عناصر سنگین مانند سرب، کادمیوم دارد که علیرغم آسیب به محصول برای سلامت انسان هم مضر است.

ندرلو تاکید کرد: به میزان مکفی کود بر اساس سهمیه تعیین شده برای استان توسط شرکت خدمات حمایتی تامین شده و در انبار موجود است و کشاورزان برای خرید حتما به ۱۰ کارگزاری معتبر و فعال در استان و یا شرکت خدمات حمایتی مراجعه کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز با بیان اینکه دو واحد توزیع کود تقلبی توسط تعزیرات استان شناسایی شده افزود: پرونده تشکیل شده آن در حال پیگیری است.

 
 
اخبار برگزیده