اخبار

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز اعلام کرد: با توجه به کشت پاییزه و نیاز شدید کشاورزان، این مدیریت آمادگی کامل برای فروش مستقیم کودهای مذکور از محل انبارهای سازمانی شرکت را دارد.

علی اکبر ندرلو در گفتگو با خبرنگار رسانه بازار در خصوص پیگیری گزارش آن خبرگزاری، در ۳۱ شهریورماه با موضوع مشکلات کشاورزان البرز در خصوص عدم عرضه و توزیع کود، افزود: برای رسیدگی به این گلایه کشاورزان، با جلسه ای که برگزار و تدابیری که اندیشیده شد، همه تعهدات کودهای ازته، پتاسه و فسفاته در استان تامین شده و این اقلام در انبارهای شرکت ذخیره هست و از طریق کارگزاران شهرستان ها توزیع می شود و مانعی در توزیع وجود ندارد.

ندرلو اظهار کرد: بخشی از این کودهای پتاسه و فسفاته به دلیل «افزایش قیمت رسمی به نیمایی» منجر به کند شدن عرضه در کارگزاری ها شده که در این مورد هم توسط همکاران در شرکت خدمات حمایتی البرز تدابیر لازم دیده شده که از طریق فروش مستقیم از خود انبارهای سازمان شرکت خدمات حمایتی این مشکل کشاورزان را برطرف کنند تا در این شرایط با مشکل مواجه نباشند.

وی افزود: این موضوع توسط معاونت تولید بهبود سازمان از طریق مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها به کشاورزان استان اطلاع رسانی شده که اگر نیاز کودی دارند بر اساس پروتکل تعیین شده «از طریق ثبت سامانه و پهنه بندی کشاورزی که اسامی آنها وجود دارد با تحویل حواله به کشاورز و مراجعه مستقیم به انبارهای سازمان برای دریافت کودهای «ازته، پتاسه و فسفاته» که تامین شده و مشکلی بابت تامین آن وجود ندارد مراجعه کنند.

توزیع ۹ هزار تن کود در شش ماهه اول سال 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: در شش ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال قبل در خصوص کودهای ازته که عموما «اوره» است ۶۱ درصد افزایش توزیع داشتیم و در مورد کل کودها «پتاسه و فسفاته و ازته» در شش ماهه اول سال نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش توزیع داشتیم و بالغ بر ۹ هزار تن «۵۰ درصد از سهمیه سال ۹۹ » را تاکنون توزیع کردیم.

ندرلو اضافه کرد: حدود ۵۰ تن  هم در یک ماه اخیر از انبارها کودهای پتاسه و فسفاته به صورت مستقیم توزیع داشتیم در مورد سایر کودها هم ۵۰ درصد سهمیه سازمان در ۶ ماه اول توزیع شده و مابقی در شش ماهه دوم که مصرف بیشتر است توزیع خواهد شد.

 

 

 

اخبار برگزیده