اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هزار تن کود اوره در استان در حال توزیع است و به مرور متناسب با نیاز کشاورزان توزیع ادامه خواهد داشت.

محمدمهدی سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان هر شهرستان که نیاز به کود اوره، فسفاته و پتاسه داشته باشند از طریق مدیریت جهاد کشاورزی همان شهرستان اقدام کنند تا کود مورد نیازشان تامین شود.

وی با بیان اینکه کود اوره تولید داخل کشور بوده و قیمت آن افزایش نیافته است اظهار داشت: در حالی کشاورزان و بهره‌برداران استان بابت افزایش قیمت کود در استان ابراز نگرانی می‌کنند که فقط ۱۵ درصد کود مورد نیاز کشور وارداتی بوده و مشمول طرح افزایش قیمت شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی کشور، تفاهم‌نامه چهار جانبه بین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بانک صنعت و معدن، تولیدکنندگان کودهای فسفاته و تأمین‌کننده خاک فسفات منعقد شد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌ افزایش ضریب خوداتکایی کشور در تولید کودهای فسفاته، توافق شده با تامین مالی پروژه تولید کود فسفاته در ایران توسط بانک صنعت و معدن، خاک فسفات مورد نیاز به مقدار ۵۰۰ هزار تن توسط تأمین‌کننده خاک تحویل تولیدکنندگان کودهای فسفاته شود و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز خرید و توزیع تضمینی این محصول را تعهد کرد.

سعیدی، عاملین توزیع کود در استان را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: کود اوره به عنوان تولید داخلی هیچ گونه افزایش قیمتی در تحولات اخیر نداشته و اکنون در استان توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزانی توزیع می‌شود که در سامانه پهنه‌بندی کشاورزی ثبت نام کرده‌اند و مشخصات کشت و زرع آنها موجود است.

وی افزود: آن دسته از کشاورزانی که به کود شیمیایی نیاز دارند باید برای دریافت کود به مدیریت شعب جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی و دریافت کود مورد نیاز اقدام کنند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی، قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود اوره ۵۴ هزار و ۵۶۲ تومان اعلام کرد و گفت: کود اوره براساس سطح زیرکشت و میزان مورد نیاز به کشاورزان تحویل می‌شود.

سعیدی گفت: در حال حاضر کمبودی در کودهای شیمیایی در استان وجود ندارد و به تدریج کود مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

اخبار برگزیده