اخبار

به گژارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کود اوره در استان توزیع شده است.

ذبیح‌الله غریب با اشاره به رشد ۳۵ درصدی توزیع کود اوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: میزان کود اوره توزیعی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بوده است. وی مجموع سهمیه کود توزیعی استان در سال گذشته را ۲۵ هزار و ۷۶۸ تن عنوان کرد و افزود: امسال سهمیه تخصیصی کود اوره به استان ۳۰ هزار و ۸۹۸ تن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بنا بر آمار هواشناسی بازندگی سال جاری نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت کاهش داشته ولی میزان کود استان کم نشده است، بیان کرد: امسال ۲۵ هزار و ۲۸۰ تن از کود اوره را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری و پنج هزار و ۶۱۸ تن آن را اتحادیه‌های تعاونی روستایی توزیع می‌کنند. غریب تصریح کرد: این میزان سهمیه تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری بین متقاضیان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ۲۲ هزار و ۷۶۸ تن و تعاونی‌های روستایی سه هزار تن کود اوره توزیع کردند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کود اوره به قیمت دولتی بین کشاورزان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در توزیع کود به دلیل دو نرخی بودن و تفاوت قیمت توزیع دولتی و آزاد در بازار است که باعث ورود سودجویان به این عرصه شده است.

اخبار برگزیده