اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای آغاز فصل خرید کلزا تاکنون ۱۰۰ درصد بهای محصول خریداری شده در استان به حساب کلزاکاران واریز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان کردستان، به نقل از ایرنا، جمال صالحی، اظهار داشت: از یکم تیرماه و آغاز فصل برداشت و خرید تضمینی، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۶۵ تُن کلزا در این استان توسط مراکز خرید، خریداری شده است.

وی ارزش کلزای خریداری شده را ۷۸ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۱۱۱ ریال اعلام کرد و افزود: این میزان کلزا توسط ۲۲۷ کشاورز و در قالب ۳۸۶ محموله تحویل مراکز خرید شده و تمام مطالبات آنها هم پرداخت شده است

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد : ۵۷۸ تُن و ۷۴۰ کیلوگرم کلزا در شهرستان سقز، ۵۶۷ تُن و ۸۷۰ کیلوگرم در دهگلان، بیش از ۳۷۴ تُن در قروه، ۱۳۹.۵ تُن در کامیاران، ۹۲ تُن در مریوان و حدود ۱۳ تُن هم در بیجار خریداری کرده‌ایم.

صالحی با بیان اینکه یک هزار و ۷۲۲ تُن از کلزای خریداری شده در استان به کارخانه روغن کشی در همدان حمل شده و مابقی هم در حال حمل است،  یادآور شد: کلزاکاران استان تا پایان مرداد فرصت دارند محصول خود را به ۶ مرکز خرید فعال در استان تحویل دهند.

کود مورد نیاز کلزا کاران توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان هر ساله تامین شده است .

اخبار برگزیده