اخبار

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تولید بیش از 400 هزار تن بذر گواهی شده برای کشت گندم در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل اسفندیاری صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید 400 هزار تن بذر گواهی شده از 53 رقم گندم آبی و 12 رقم گندم دیم انجام شده است که این بذور در دسترس کشاورزان قرار گرفت و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی از کشت 6 میلیون هکتار گندم در اراضی زراعی کشور خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 6 میلیون هکتار گندم در کشور کشت شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به بارشهای مناسب در پاییز و رعایت زمان کشت؛ پیشبینی میشود که امسال هشت درصد افزایش تولید گندم را سطح اراضی زراعی کشور شاهد باشیم.

اسفندیاری با بیان اینکه تامین و تدارک به موقع نهادههای کشاورزی در افزایش تولید اثرگذار بوده است، ابراز داشت: کشاورزان با استفاده از بذور اصلاح شده میتوانند نسبت تولید در واحد سطح را افزایش دهند.

وی گفت: کشاورزانی که برای کشت گندم اقدام میکنند باید توجه داشته باشند که بذور  آنها بوجاری و ضدعفونی شده باشد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بذور مصرفی باید با توصیه کارشناسان و مروجان بخش کشاورزی صورت بگیرد، ابراز داشت: استفاده از خطیکار گندم منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد.

اسفندیاری نقش کشاورزان را در تولید محصول کیفی مهم خواند و افزود: رسالت اصلی تولید به دوش کشاورزان است ولی لازم است به توصیه کارشناسان و ناظران بخش کشاورزی توجه کنند تا علاوه بر افزایش کمی، تولید کیفی محصول را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فارس؛ اعضای کمیته فنی گندم کشور به منظور بازدید از طرحهای جهاد کشاورزی از روز گذشته وارد استان گلستان شدند تا روند اجرای این طرحها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهند.

 
اخبار برگزیده