اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،

حجت‌اله شهبازی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۱ درصد کشمش کشور در استان همدان تولید می‌شود، گفت: به طور متوسط سالانه ۴۶ هزارتن کشمش در استان همدان تولید می‌شود که از این میزان، ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن به شکل کشمش صادر می‌شود.

او با بیان اینکه ۳۳ درصد صادرات کشمش کشور مربوط به این استان است ادامه داد: ۶.۸ درصد باغ‌های انگور کشور به مساحت ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان قرار دارد ادامه داد: پارسال ۴۰۶ هزار تن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۲۰ هزار تن تولید انگور استان همدان باشد که رشد خود را در سال‌های گذشته و امسال داشته است.

شهبازی با بیان اینکه شهرستان ملایر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت ۳۴ درصد را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: سال گذشته این شهرستان با ۲۴۲ هزار تُن تولید انگور، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد.
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با تأمین به موقع کود شیمیایی مورد نیاز باغات و زمین های کشاورزی، نقش بسزایی در تولیدات بخش کشاورزری استان همدان دارد.

اخبار برگزیده