اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی  مدیر  شرکت  خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان  به نقل از فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ، گفت: کشاورزان استان، ۱۵۰ هکتار از اراضی دیم خود را به زیر کشت سیاه دانه بردند.او ادامه داد: امسال به طور میانگین از هر هکتار مزرعه دیم سیاه دانه، حدود ۷۰۰ کیلوگرم و در مجموع ۱۰۰ تن برداشت و برای فرآوری و تولید دارو به کارخانجات تولید دارو‌های گیاهی ارسال شد.
او با بیان اینکه در هر هکتار ۴ تا ۵ کیلوگرم بذر سیاه دانه مصرف می‌شود افزود: کشت این محصول در مناطق میاندشت از اواسط آبان آغاز و تا پایان آذرماه پایان می‌یابد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت سیاه دانه، اواسط خرداد ماه به صورت مکانیزه با کمباین انجام می‌شود افزود: گلدهی این گیاه از نیمه دوم فروردین ماه آغاز و پس از تشکیل دانه‌ها و رسیدگی محصول، عملیات برداشت انجام می‌شود.
فرهانی گفت: از آنجا که سیاه دانه نیاز آبی کمی داشته مناسب کشت دیم زار‌ها بوده و کشت آن علاوه بر ایجاد امکان رعایت تناوب زراعی در مزارع اصلاع خاک، افزایش بهره وری و درآمد مناسب در ارتقاء معیشت و رونق اقتصادی خانوار روستایی نقش بسزایی دارد.
سیاه دانه از گیاهان خانواده آلاله و یک ساله است که خواص دارویی زیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله، سل، دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی، کم خونی، میگرن و تسکین سریع درد‌های بدن دارد.

اخبار برگزیده