اخبار

 به  گزارش   روابط عموم  شرکت  خدمات حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان ، 

حمیدهزار جریبی  به نقل  از ایمانی دبیر خانه کشاورز گلستان  گفت: امسال سال جهش تولید نام گرفته است، اما اعتقاد ما بر این است که با عملکرد برخی از مسئولان که بی اعتنا به تولید داخل هستند نمی‌شود امیدوار به جهش تولید بود.
او با اشاره به موضوع عدم پرداخت بهای محصولات کشاورزی افزود: کشاورزی که ۸ ماه زمان گذاشته و برای تهیه بذر، کشت محصول و تهیه نهاده‌های کشاورزی وام تهیه کرده است زمان پرداخت پول محصولش که رسیده با وعده و وعید مواجه شده است.
ایمانی گفت: با توجه به پیگیری‌های مختلفی که تشکل‌های مختلف برای پرداخت خرید تضمینی انجام داده اند، اما باز هم شاهد تاخیر‌ها در پرداخت هستیم.
او ادامه داد: تاخیر چند روزه در پرداخت‌ها ایرادی ندارد، اما حالا تاخیر‌ها به یک ماه رسیده است و موجب دلخوری کشاورزان شده است.
ایمانی افزود: تاخیر در پرداخت‌ها موجب شده دلال و واسطه‌ها از فرصت به وجود آمده استفاده کنند تا محصول کشاورز را به قیمت پایین تری بخرند و به دولت تحویل دهند و سود گزافی نصیب آن‌ها شود.
او ادامه داد: با این وضعیت گندم ممکن است با احتکار از سوی دلالان رو به رو شویم به عنوان مثال قیمت سال گذشته گندم یک هزار و ۷۰۰ تومان بود، اما به دولت با قیمت ۲ هزر و ۵۰۰ تومان فروخته شد.
ایمانی ادامه داد: از مسئولان خواهش می‌کنیم دغدغه‌های کشاورزان را کاهش دهند، کشاورزان باید در شرایطی مانند تحمل گرمای ۴۷ درجه و در شرایط سخت اقتصادی سرگرم تولید باشند نه اینکه دغدغه پرداخت خود را داشته باشند.

 

کلمات کلیدی : گندم کلزا تضمینی گلستان
اخبار برگزیده