اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ، 

حمید هزار  جریبی  مدیر شرکت  به نقل از زئیس اداره پنبه  و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت :کشت پنبه در استان گلستان با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی از نیمه بهار با ریختن بذر در زمین آغاز و با برداشت محصول از مهر تا اواخر دی ماه به پایان می‌رسد.
یکی از کشاورزان گرگانی در این باره گفت: این روز‌ها ۴ هکتار از اراضی خود را پنبه از نوع الیت گلستان کشت می‌کنم و پارسال نیز با کشت این محصول، بر داشت خوبی داشتم و امسال هم امیدوارم بهتر از پارسال برداشت داشته باشم.
علی موسی خانی افزود: پنبه، بازرگانی خوبی در سال قبل داشت و همچنین عملکرد‌های خوبی که کشاورزان در مزارع داشتند این دو عامل باعث شده که کشاورزان امسال استقبال خوبی از کشت پنبه داشته باشند.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ الی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پنبه برود و این در حالی است که سال گذشته این میزان کشت ۱۷ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

موسی خانی گفت: در این خصوص بذر‌های مورد نیاز به میزان ۶۵۰ تن تهیه شده ارقام لطیف، گلستان و حکمت تدارک دیده شد و در حال توزیع بین کشاورزان است.

او گفت: کشاورزان این بذر‌ها را می‌توانند از مراکز توزیع بذر دریافت کنند و توصیه این است که از استفاده از بذر غیرمتفرقه خودداری کنند و بذر‌ها را هنگام کشت با قارچ کش‌ها و حشره کش‌هایی که کارشناسان این پهنه توصیه می‌کنند ضد عفونی کنند و میزان ۳۰ کیلوگرم در هرهکتار رعایت شود.

موسی خانی همچنین گفت: سال گذشته بر اساس درخواست کشاورزان بذر وارداتی در استان کشت شد امسال نیزحدود ۵۰ تن وارد استان و توزیع شد.
او افزود: بر اساس نیاز استان ۶۵۰ تن بذر پنبه تهیه شده و مقداری نیز بذر وارداتی از ترکیه وارد شده که در حال توزیع است.

موسی خانی توصیه کرد: بذر کرکدار ۳۰ کیلوگرم در هر هکتار و بذر دلیته ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم نیاز است و تاریخ کشت تا ۲۵ خرداد طبق توصیه مرکز تحقیقات پنبه کشور پس از برداشت محصولاتی، چون نخود، باقلا، کلزا و گندم در استان داشته باشند.

لازم به ذکر است که توزیع کود پرمصرف برای کشت پنبه به عهده ی شرکت  خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان می باشد.

کلمات کلیدی : طلای سفید پنبه کشت گلستان
اخبار برگزیده